Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie znaczenie ma program Cyfrowe Mosty dla dorosłych i dzieci w świecie cyfrowym?
- Jakie różnice w postrzeganiu ról cyfrowych przewodników występują między rodzicami a dziećmi?
- Jak wpływ ma dzielenie się doświadczeniami rodziców na komunikację z dziećmi o zagrożeniach w Internecie?
- Jakie są kluczowe elementy programu Cyfrowe Mosty?
- Jakie działania są częścią szerszej strategii edukacji cyfrowej w Polsce?
- Jakie wyzwania i możliwości stoją przed rodzicami i szkołami w kontekście edukacji cyfrowej dzieci?
Tekst powstał we współpracy z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi SA
Internet stał się naturalnym środowiskiem dorastania. To tam młodzi ludzie uczą się, komunikują, tworzą i spędzają dużą część wolnego czasu. Ale w tej samej przestrzeni czekają na nich treści, z którymi nie potrafią sobie poradzić nawet dorośli – hejt, nękanie, seksualizacja, próby szantażu czy wyłudzania intymnych materiałów. Eksperci alarmują: dzieci nie mogą mierzyć się z tym światem samotnie. Potrzebują kogoś, kto pokaże im, jak w cyfrowej rzeczywistości stawiać bezpieczne i odpowiedzialne kroki.
Czytaj więcej
Co drugie dziecko w wieku 7-14 lat miało kontakt z internetową pornografią. By uzyskać dostęp do...
Taką rolę ma wzmocnić nowy ogólnopolski program edukacyjny Cyfrowe Mosty. Został przygotowany z myślą o rodzicach, nauczycielach i opiekunach – tych, których dzieci widzą jako pierwszych przewodników w świecie online.