Jak dodaje, szkoły oceniają pozytywnie takie programy, Zespół Szkół Ekonomicznych współpracuje z Wirtualną Akademia TransEdu w Warszawie. Uczniowie klas technik spedytor korzystają z dodatkowych warsztatów prowadzonych on-line przez instruktorów Akademii; otrzymują również pakiety dodatkowych materiałów z branży spedycyjnej pomocnych w przygotowaniu do egzaminu zawodowego. Uczniowie klas patronackich Politechniki Świętokrzyskiej o profilu technik informatyk korzystają z materiałów Lokalnej Akademii Cisco oraz uczestniczą w wykładach i warsztatach prowadzonych przez pracowników naukowych Politechniki Świętokrzyskiej, uczniowie klas o profilu technik ekonomista i technik rachunkowości korzystają z materiałów udostępnianych przez Centrum Edukacji Księgowej w Warszawie.
Z kolei Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych korzysta z takich platform jak e-podręczniki.pl, czy dlanauczyciela.pl. Wykorzystywana jest tam też platforma wordwoall.net do tworzenia własnych materiałów dydaktycznych, interaktywnych zadań i ćwiczeń czy learningapps.org – aplikacja, dzięki której można przygotować atrakcyjne gry i zadania on-line dla uczniów oraz z uczniami.
Nauczyciele korzystają też z serwisów zawierających dyktanda online dla uczniów szkół podstawowych, platform umożliwiających tworzenie i przeprowadzanie quizów, testów, witryn do ćwiczenia matematyki czy biblioteki cyfrowej udostępniającej książki, czasopisma, grafiki, mapy, muzykalia oraz rękopisy pochodzące ze zbiorów Biblioteki Narodowej oraz instytucji współpracujących czy portalu edukator.pl, gdzie znajduje się baza materiałów edukacyjnych i narzędzi do tworzenia własnych.
– Programy i platformy zawierają różnego rodzaju treści dotyczące zagadnień naukowych, zgodnych z podstawą programową – tłumaczy Jolanta Jagiełło. – Poza tym przewidują także tryb przydatny osobom z dysleksją. Są funkcjonalne i przydatne pod względem merytorycznym. Są również darmowe, więc nie wymagają nakładów finansowych. Uczniowie zyskują dostęp do materiałów przygotowanych przez nauczycieli i specjalistów z różnych dziedzin nauki.
Kadra pedagogiczna I LO w Skarżysku–Kamiennej zwraca uwagę, że jest mało materiałów edukacyjnych odpowiadających w zakresie formy i treści wymogom matury w formule 2023, zarówno materiałów do pracy bieżącej jak i diagnostycznych. Z kolei ZPRW, ze względu na specyfikę placówki, zauważa, że najbardziej potrzebnymi programami są programy do socjoterapii, resocjalizacji, rozwijania kompetencji społecznych oraz technik szkolnych.
Również Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu potwierdza, że liczba materiałów, platform bezpłatnych, z których korzystają nauczyciele jest bardzo duża. Do najchętniej używanych należą: zintegrowana Platforma Edukacyjna, Pistacja, e-podręczniki, Youtube, KhanAcademy, przygotowanie do matury Teraz Matura, generatory testów z przedmiotów maturalnych i strony CKE i OKE.