Dyrektorzy szkół załamani sytuacją w oświacie. Na poprawę liczy niespełna 3 proc.

73 proc. dyrektorów szkół ocenia, że sytuacja w oświacie jest zła. Poprawy spodziewa się 2,6 proc – wynika z ankiety przeprowadzonej na 159 dyrektorach placówek niepublicznych przez Społeczne Towarzystwo Oświatowe w ramach „Barometru Edukacji Niepublicznej.”

Publikacja: 08.12.2022 11:08

Dyrektorów szkół martwi sytuacja kadrowa i lex Czarnek

Dyrektorów szkół martwi sytuacja kadrowa i lex Czarnek

Foto: Adobe Stock

Dyrektorzy szkół niepublicznych wskazują, że ich negatywne oceny to efekt m.in. zbyt częstych, chaotycznych zmian w prawie oświatowym. W swoich wypowiedziach respondenci nawiązują także do trudnej sytuacji kadrowej w oświacie, przeładowanej podstawy programowej i niedofinansowania szkół.

Wartość Indeksu Optymizmu wyniosła 2,6, co oznacza, że tylko taki odsetek respondentów spodziewa się poprawy sytuacji w kolejnych miesiącach. Nieco ponad połowa ankietowanych (54,7 proc.) oczekuje zmian na gorsze. Powodem jest m.in. czekająca na podpis prezydenta ustawa „lex Czarnek 2.0”, która doprowadzi, zdaniem dyrektorów, do dalszego upolitycznienia oświaty. Respondenci prognozują także, że w kolejnych miesiącach może nastąpić pogłębienie trudności kadrowych, a dodatkowym źródłem ich obaw jest wysoka inflacja.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Nauczyciele
Podcast „Szkoła na nowo”: Dlaczego młodzi nauczyciele odchodzą z pracy
Nauczyciele
Nauczyciele na liście deficytowych zawodów
Nauczyciele
Podcast „Szkoła na nowo”: Do zdobycia spore pieniądze na wyposażenie pracowni
Nauczyciele
Podcast „Szkoła na nowo”: Dyrektor szkoły: z zakazu prac domowych trzeba będzie się wycofać
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nauczyciele
"Szkoła na nowo": Dobry nauczyciel czyli jaki?