O rozpiętości skrzydeł wróbla

Zakończył się egzamin szkół podstawowych. Przed rozpoczęciem uczniowie bali się m.in. tego, że trafią na temat związany z lekturą, której jeszcze nie omawiali

Aktualizacja: 02.04.2009 15:46 Publikacja: 02.04.2009 10:25

Test szóstoklasisyy w szkole podstawowej nr 51. w Łodzi

Test szóstoklasisyy w szkole podstawowej nr 51. w Łodzi

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Arkusze udostępniła Centralna Komisja Egzaminacyjna.

Do sprawdzianu klas szóstych w Szkole Podstawowej nr 51 w Łodzi przystąpiło 71 uczniów. Jedna osoba spóźniła się 10 minut i nie mogła przystąpić do pisania zadań. Będzie miała możliwość napisania sprawdzianu w czerwcu.

– Przygotowania do egzaminu rozpoczęłam przed trzema tygodniami, uzyskując przeciętnie 36 punktów na 40 możliwych – mówiła przed sprawdzianem Anna Januszkiewicz. – Obawiam się jedynie krótkiego wypracowania, bowiem trudno zgadnąć jaki będzie jego temat.

Podobnego zdania byli inni uczniowie łódzkiej szkoły. – Możemy trafić na temat związany z lekturą, której nie przerobiliśmy, na przykład Ani z Zielonego Wzgórza.

Klaudii Olkiewiewicz wypracowania sprawdzała mama, wychwytując błędy interpunkcyjne i ortograficzne. – Gorączka przygotowań zaczęła się przed tygodniem, gdy dzieliliśmy się wrażeniami z rozwiązywanych sprawdzianów. Alicja Dziąg oprócz wypracowania z niepokojem czekała na zadania matematyczne z geometrii.

Sprawdzian mocno przeżywała dyrektor Katarzyna Lipińska, która przejęła obowiązki szefa placówki we wrześniu. Wierzyła, że wynik egzaminu wypadnie jeszcze lepiej niż próbnego, gdzie szkoła uzyskała średnią 26 punktów.

[srodtytul]Zwierzęta na egzaminie [/srodtytul]

Zadania na obliczenie rozpiętości skrzydeł wróbla, podróży bociana z Polski do Afryki i opowiadanie o przyjaźni człowieka i zwierzęcia znalazło się w sprawdzianie.

Temat krótkiego wypracowania ucieszył uczniów, którzy najchętniej pisali jak zaprzyjaźnili się z porzuconym psiakiem. – Spotkałem go w parku, stał opuszczony i smutny – relacjonuje swoją pracę Marcin Stańczyk ze SP nr 51 w Łodzi. Podobną historię napisał Dominik Weiss ze SP nr 42 w Łodzi, z tą różnicą, że znalazł porzuconego szczeniaka.

Jedną z niewielu była szkolna koleżanka Dominika – Karolina Smoczyńska, która opisała opowiadanie jak zaprzyjaźniła się z chorą rybą spotkaną nad brzegiem morza, której uratowała życie.

– Właśnie dlatego, że na egzaminie były zwierzęta zadania rozwiązywało się łatwiej, a pisanie wypracowania przyjemne – zapewniały Adriana Sereda i Anna Januszkiewicz z SP nr 51.

Uczniowie byli zgodni, że najtrudniejsze były jak co roku zadania matematyczne z treścią, a niektórym z nich kłopot sprawiały diagramy.

Arkusze udostępniła Centralna Komisja Egzaminacyjna.

Do sprawdzianu klas szóstych w Szkole Podstawowej nr 51 w Łodzi przystąpiło 71 uczniów. Jedna osoba spóźniła się 10 minut i nie mogła przystąpić do pisania zadań. Będzie miała możliwość napisania sprawdzianu w czerwcu.

Pozostało 87% artykułu
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?