Kongres MBA to największe wydarzenie w Polsce, które skupia środowisko MBA. Około 200 osób reprezentujących stanowiska zarządcze i decyzyjne w firmach co roku z inicjatywy Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, spotyka się by rozmawiać o gospodarce. Jak mówią sami uczestnicy: „Kongres MBA w Krakowie to wyjątkowa okazja do poznania wielu twarzy polskiego biznesu. Zróżnicowane strategie marketingowe, kluczowe elementy sukcesu, ocena bieżących zjawisk makroekonomicznych – to zagadnienia, które można zgłębić”.
Tegoroczna, szósta, edycja odbędzie się pod hasłem „Trendy nowej dekady w biznesie” i dotyczyć będzie inwestycji w energetyce, systemów analitycznych i informatycznych w zarządzaniu organizacjami, corporate learning, zdrowia menedżera oraz etyki w biznesie.
Szczególnie interesująco zapowiada się panel dotyczący inwestycji w energetyce, który odbędzie się pierwszego dnia kongresu (21 maja o 10.30). W debacie prowadzonej przez Agnieszkę Łakomą, redaktor działu ekonomia i rynek „Rzeczpospolitej”, wezmą udział: Janusz Steinhoff (wicepremier i minister gospodarki w rządzie Jerzego Buzka), Mirosław Bieliński (prezes zarządu Energi SA), Stanisław Tokarski (wiceprezes Tauronu SA), Bogdan Pilch (wiceprezes zarządu GDF Suez Polska) i Maciej Stańczuk (prezes zarządu banku West LB). Główne tematy debaty to zapotrzebowanie na energię w Polsce w kolejnych latach, możliwości polskich elektrowni, niezbędne projekty inwestycyjne (elektrownie konwencjonalne, atomowe), rola grup państwowych i zagranicznych inwestorów, koszty inwestycji. Inne panele będą dotyczyć specjalistycznych obszarów zarządzania – jak wykorzystanie data mining, corporate learning czy systemów związanych ze zdrowiem pracowników. Po raz kolejny odbędzie się panel „Etyka w biznesie”, a zgromadzeni eksperci (prof. Adam Glapiński, prof. Krystyna Czuba, ks. prof. Andrzej Zwoliński, ks. Jacek „Wiosna” Stryczek) będą analizować problematykę „Dzielność ekonomiczna, zagrożenia świata współczesnego”. Udział w kongresie przedstawicieli różnych branż, dziedzin i specjalności zapewnia pluralizm opinii, wieloaspektowość oraz konfrontację badań naukowych z praktyką gospodarczą.
Jak zapewnia dr Piotr Buła, dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu i dyrektor Kongresu MBA, ambicją jest stworzenie znaczącego wydarzenia branżowego, które uczestniczy w kształtowaniu standardów działalności gospodarczej, wspiera rynek MBA, buduje platformę networkingu.
Temu służą liczne wydarzenia kongresowe, jak biznes mixery, aukcje charytatywne czy rodzinne imprezy golfowe. Więcej informacji o kongresie oraz zgłoszenia na stronie [link=http://www.kongresMBA.pl]www.kongresMBA.pl[/link].