Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 09:51 Publikacja: 31.03.2023 22:04
Biblioteki promują się w mediach społecznościowych
Foto: AdobeStock
Uniwersytecki naukowiec badał m.in., w jakim stopniu biblioteki akademickie w Polsce są aktywne na Facebooku i czym różnią się pod względem dynamiki użytkowania serwisu. Sprawdzał też, jakiego typu treści są udostępniane na ich profilach, jakie hasztagi są stosowane w postach oraz w jaki sposób użytkownicy reagują na biblioteczne posty.
– Pracownicy polskich bibliotek akademickich coraz częściej aktywnie korzystają z serwisów społecznościowych jako narzędzi służących marketingowi bibliotecznemu, prezentują za ich pośrednictwem swoje zbiory, informują o ciekawych wydarzeniach czy przedsięwzięciach. Nie tylko zresztą bibliotecznych, ale także dotyczących szeroko rozumianej kultury, edukacji i nauki. Facebook od 2009 roku staje się istotnym elementem służącym komunikacji i współpracy z użytkownikami. Tymi obecnymi, jak i potencjalnymi, do których bibliotekarze, za pomocą mediów społecznościowych, próbują dotrzeć – mówi dr hab. Grzegorz Gmiterek, z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego który bada to zjawisko.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W dzisiejszym świecie biznesu zdobycie wykształcenia wyższego to dopiero pierwszy krok na drodze do sukcesu zawo...
Na warszawskich uczelniach ruszyły uzupełniające rekrutacje na studia. To szansa m.in. dla kandydatów, którzy ni...
W świecie, w którym zmiana jest jedyną stałą, kadra zarządzająca musi nieustannie rozwijać swoje kompetencje – n...
Rozmowa z Agnieszką Miliszkiewicz-Pajdzińską, doradcą kariery
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Od migracji i zrównoważonego rozwoju, przez psychodeliki w psychoterapii, po legal design i transformację cyfrow...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas