Reklama

Biblioteki akademickie w Polsce coraz częściej aktywnie korzystają z Facebooka

Biblioteki używają mediów społecznościowych jako narzędzi służących marketingowi, prezentują tam swoje zbiory, a także informują o ciekawych wydarzeniach czy przedsięwzięciach.

Publikacja: 31.03.2023 22:04

Biblioteki promują się w mediach społecznościowych

Biblioteki promują się w mediach społecznościowych

Foto: AdobeStock

Uniwersytecki naukowiec badał m.in., w jakim stopniu biblioteki akademickie w Polsce są aktywne na Facebooku i czym różnią się pod względem dynamiki użytkowania serwisu. Sprawdzał też, jakiego typu treści są udostępniane na ich profilach, jakie hasztagi są stosowane w postach oraz w jaki sposób użytkownicy reagują na biblioteczne posty.

– Pracownicy polskich bibliotek akademickich coraz częściej aktywnie korzystają z serwisów społecznościowych jako narzędzi służących marketingowi bibliotecznemu, prezentują za ich pośrednictwem swoje zbiory, informują o ciekawych wydarzeniach czy przedsięwzięciach. Nie tylko zresztą bibliotecznych, ale także dotyczących szeroko rozumianej kultury, edukacji i nauki. Facebook od 2009 roku staje się istotnym elementem służącym komunikacji i współpracy z użytkownikami. Tymi obecnymi, jak i potencjalnymi, do których bibliotekarze, za pomocą mediów społecznościowych, próbują dotrzeć – mówi dr hab. Grzegorz Gmiterek, z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego który bada to zjawisko.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Uczelnie wyższe
Wyższy poziom profesjonalizmu
Uczelnie wyższe
Dodatkowy nabór na studia. Warszawskie uczelnie otwierają przyjęcia uzupełniające
Uczelnie wyższe
Najwyższy standard studiów podyplomowych i MBA
Uczelnie wyższe
Nowe kompetencje, nowe możliwości
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Uczelnie wyższe
Uczelnie odpowiadają na potrzeby rynku
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama