Uniwersytecki naukowiec badał m.in., w jakim stopniu biblioteki akademickie w Polsce są aktywne na Facebooku i czym różnią się pod względem dynamiki użytkowania serwisu. Sprawdzał też, jakiego typu treści są udostępniane na ich profilach, jakie hasztagi są stosowane w postach oraz w jaki sposób użytkownicy reagują na biblioteczne posty.
– Pracownicy polskich bibliotek akademickich coraz częściej aktywnie korzystają z serwisów społecznościowych jako narzędzi służących marketingowi bibliotecznemu, prezentują za ich pośrednictwem swoje zbiory, informują o ciekawych wydarzeniach czy przedsięwzięciach. Nie tylko zresztą bibliotecznych, ale także dotyczących szeroko rozumianej kultury, edukacji i nauki. Facebook od 2009 roku staje się istotnym elementem służącym komunikacji i współpracy z użytkownikami. Tymi obecnymi, jak i potencjalnymi, do których bibliotekarze, za pomocą mediów społecznościowych, próbują dotrzeć – mówi dr hab. Grzegorz Gmiterek, z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego który bada to zjawisko.