Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie są obecne wyzwania w cyfryzacji polskich szkół?
- Jak wygląda dostęp do infrastruktury cyfrowej w szkołach w Polsce?
- Co hamuje rozwój nowoczesnych metod nauczania w polskich placówkach edukacyjnych?
- W jaki sposób polskie szkoły są wspierane w procesie cyfryzacji przez rząd?
- Jakie są plany na przyszłość dotyczące cyfryzacji edukacji w Polsce?
- Jakie znaczenie ma rola nauczycieli i placówek doskonalenia nauczycieli w procesie cyfrowej transformacji?
Tekst powstał we współpracy z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi SA
Cyfrowa transformacja polskiej edukacji staje się faktem, choć tempo i skala zmian wciąż są bardzo zróżnicowane. Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) przeprowadził kompleksową analizę stanu cyfryzacji w 5835 szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, w tym artystycznych i specjalnych, oraz w 62 placówkach doskonalenia nauczycieli (PDN). Wyniki badań pokazują zarówno postępy, jak i wyzwania stojące przed polską edukacją w dobie technologii.
Czytaj więcej
Nowy raport Komitetu Informatyki PAN pokazuje, że oświata nie nadąża za epoką generatywnej AI. Za...
Wi-Fi i sprzęt komputerowy – dostęp jest, ale nie wszędzie wystarczający
Z danych IBE wynika, że większość szkół – 73 proc. – ma dostęp do sieci Wi-Fi. Jednak tylko 55 proc. placówek spełnia minimalny standard liczby komputerów, czyli jeden komputer na sześciu uczniów. To oznacza, że w wielu szkołach technologia wciąż jest niedostatecznie dostępna do codziennego wykorzystania w nauce.