Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie jest znaczenie empatii i zrozumienia w pracy z uczniami z ADHD?
- Dlaczego budowanie relacji opartej na zaufaniu jest kluczowe dla sukcesu edukacyjnego?
- W jaki sposób praktyczne wskazówki mogą pomóc nauczycielom w dostosowaniu przestrzeni edukacyjnej?
- Jakie są korzyści płynące z dobrze zorganizowanego środowiska nauki dla uczniów z ADHD?
- Jakie rekomendacje dotyczą współpracy szkoły z rodzicami i opiekunami dziecka z ADHD?
- W jaki sposób publikacja IBE wspiera rozwój edukacji włączającej dla wszystkich uczniów?
Tekst powstał we współpracy z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi SA
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, czyli ADHD, to jedno z najczęściej diagnozowanych zaburzeń neurorozwojowych wśród dzieci i młodzieży. Choć jego objawy – trudności w skupieniu uwagi, impulsywność, nadruchliwość – są dobrze opisane w literaturze, to w codziennej praktyce szkolnej wciąż stanowią dla nauczycieli poważne wyzwanie. Pomóc ma w tym nowa publikacja Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego: „Uczniowie z ADHD w klasie. Poradnik dla nauczycieli”, dostępna bezpłatnie w wersji elektronicznej.
Czytaj więcej
Coraz częściej mówi się o kobietach, które w dorosłym życiu odkrywają u siebie ADHD. Jak wyjaśnia...
Poradnik został przygotowany z myślą o nauczycielach, wychowawcach i specjalistach szkolnych, którzy w swoich klasach coraz częściej spotykają uczniów z różnymi formami neuroróżnorodności. Autorzy publikacji podkreślają, że praca z takim uczniem wymaga nie tylko wiedzy o samym zaburzeniu, ale również refleksji nad tym, jak zorganizować przestrzeń edukacyjną, by była bardziej elastyczna i przyjazna różnym potrzebom.