Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 12.06.2025 16:04 Publikacja: 24.10.2022 13:50
Prof. Marek Konopczyński
Foto: materiały prasowe
Do Sejmu wpłynął ponownie projekt ustawy zmieniający Prawo oświatowe tzw. Lex Czarnek 2.0. Jest Pan zaskoczony, że ten temat znów powraca?
Proponowane zmiany ( Lex Czarnek) zwiększają poziom kontroli władzy centralnej nad szkołą, posługują się lękiem jako narzędziem zarządzania tą instytucją, poprzez między innymi: wprowadzenie nieostrego pojęcia, stanowiącego jednocześnie kryterium oceny dyrektora szkoły: „właściwa postawa dyrektora”, uzależniają wybór dyrektora oraz jego odwołanie od decyzji kuratora a więc od władzy centralnej, bardziej biurokratyzują i utrudniają edukację domową, ( możliwość składania wniosku o zezwolenie na edukację domową od 1 do 21 września, powrót rejonizacji w obrębie województwa, ograniczenie liczby dzieci w ED w danej placówce do maksymalnie 50 proc. w stosunku do uczniów stacjonarnych, egzaminy stacjonarne, zgłaszane wcześniej do organu sprawującego kontrolę), zamykają edukację szkolną przed treściami, formami i metodami pracy pozaszkolnej a więc blokują rolę fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji edukacyjnych w procesie rozwoju młodego pokolenia.
Czerwiec to w szkołach gorący okres. Sprawdziany, zaliczenia, poprawy, wystawianie ocen… Jak oceniać, żeby było...
W polski system edukacji wpisana jest przemoc. Mamy niezłe prawo oświatowe i podstawy programowe, ale coś jest n...
W ostatnich wyborach prezydenckich do urn poszło przeszło 70 proc. młodych ludzi – pokazują statystyki. Czy to d...
Jesteśmy pokrzywdzonym rocznikiem. Obiecano nam lepszą szkołę, a MEN nie robi nic. To m.in. dlatego młodzi nie...
Coraz więcej uczniów ma obecnie zaświadczenie o dysleksji. Czy problem jest dziś większy niż w poprzednich latac...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas