Podcast „Szkoła na nowo”: Dysleksja – to nie są wymysły „facetek z poradni”

Coraz więcej uczniów ma obecnie zaświadczenie o dysleksji. Czy problem jest dziś większy niż w poprzednich latach czy częściej diagnozowany? O tym w podcaście „Szkoła na nowo” mówi Ola Rodzewicz, ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych znana w internecie jako Facetka_z_Poradni.

Publikacja: 09.04.2025 08:00

– Badania pokazują, że specyficzne trudności w uczeniu się ma od 5 do 15 proc. uczniów – mówi  ekspertka. 

Czy dysleksja to czyjś wymysł? Bo przecież można często usłyszeć, że przecież „kiedyś tego nie było”.  – To nie jest wymyślone przez ministerstwo, rodziców czy facetki z poradni. Nawet w klasyfikacji medycznej mamy takie zaburzenia neurorozwojowe w których określone są właśnie specyficzne trudności w uczeniu się. I wyróżniona jest właśnie zaburzenia procesu uczenia się, czytania, pisania, matematyki i trudności mieszane – wskazuje pedagożka.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Organizacje społeczne: nie o takie szkoły walczyliśmy przed wyborami w 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Wolna szkoła – czy to w ogóle możliwe?
Oświata
Czy powinno się uczyć pisania w zerówce? Odpowiada Facetka_z_Poradni
Oświata
Jaka szkoła po 2026 r.? MEN rozpoczyna konsultacje reformy edukacji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Oświata
Uczniowie z terenów dotkniętych przez powódź pojadą na zielone szkoły
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont