Sondaż: Likwidacja gimnazjów nieudaną reformą

Cztery lata temu prawie 70 proc. ankietowanych chciało likwidacji gimnazjów. Dziś reformę systemu edukacji popiera już tylko 40 procent respondentów - wynika z sondażu IBRiS.

Aktualizacja: 17.07.2019 08:34 Publikacja: 17.07.2019 08:19

Sondaż: Likwidacja gimnazjów nieudaną reformą

Foto: Fotorzepa/ Marian Zubrzycki

qm

Na pytanie "czy reforma edukacji jaką wprowadził PiS w tej kadencji, czyli obowiązkowa klasa pierwsza od 7 lat, likwidacja gimnazjów i przywrócenie ośmioletniej szkoły podstawowej i czteroletniego liceum okazała się Pana/i zdaniem udana?" pozytywnej odpowiedzi udzieliło łącznie 40 procent ankietowanych (po 20 proc. "zdecydowanie tak" i "raczej tak"). Przeciwnego zdania jest ponad połowa badanych - 41,3 proc. udzieliło odpowiedzi "zdecydowanie nie", a 9,8 proc. - "raczej nie".

Odpowiadający w sondażu, przeprowadzonym dla RMF FM i "DGP", odpowiedzialność za problemy przy wdrożeniu reformy edukacji i tzw. podwójny rocznik w szkołach, spoczywa na rządzie. Tak uważa 52 proc. respondentów. Tylko 49,3 proc. uważa, że odpowiedzialność ta spoczywa na samorządach a 16,8 proc. - na dyrektorach szkół. Mimo to zdaniem ankietowanych efekty reformy edukacji nie zaszkodzą obozowi rządzącemu. O tym, że efekt reformy "nie będzie miał wpływu" na wynik PiS w jesiennych wyborach, przekonanych jest 44,4 proc. ankietowanych. W negatywny wpływ wierzy 27 proc. ankietowanych a w pozytywny - 14,7 proc.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?