Przez ponad 25 lat na gruncie prestiżowych studiów Master of Business Administration zdążyło sporo się zmienić, ale pewne rzeczy pozostały stałe.
Na Politechnice Łódzkiej od tego roku czekać będą dwa nowe kierunki studiów: ekotechnologie i bioprocesy oraz marketing w przemyśle. Kierunek ekotechnologie i bioprocesy powstał z myślą o osobach zainteresowanych rozwiązaniami proekologicznymi oraz technologiami pomagającymi chronić klimat i naszą planetę. Student tego kierunku zdobędzie umiejętności niezbędne do obsługi przedsiębiorstw w dobie „zero waste”.
– Absolwent nowego kierunku będzie przygotowany do projektowania i rozwijania innowacyjnych ekologicznych technologii dla recyklingu, odzysku bioodpadów i produktów ubocznych poprzez opracowanie procesów biotechnologicznych dla potrzeb ochrony środowiska naturalnego, zdrowia i rolnictwa – wyjaśnia przewodnicząca nowego kierunku, dr hab. inż. Aneta Białkowska, prof. uczelni.
Kierunek ekotechnologie i bioprocesy to jedyny w Polsce interdyscyplinarny kierunek studiów oparty na ścisłej współpracy z przemysłem, łączący zagadnienia biotechnologii przemysłowej, inżynierii środowiska, gospodarki obiegu zamkniętego oraz ekoprojektowania.
Celem kierunku marketing w przemyśle jest pozyskanie wiedzy i umiejętności z zakresu działań marketingowych przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem specyfiki różnych rodzajów przemysłu. Studenci tego kierunku będą mieli szczególne możliwości pogłębienia wiedzy zdobytej podczas studiów. – Naukę na kierunku marketing w przemyśle wieńczy semestr doskonalenia w jednostkach partnerskich, podczas którego to student decyduje, jakie kompetencje i gdzie chce rozwijać – mówi przewodnicząca nowego kierunku, dr hab. Anna Walecka, prof. uczelni. – Pogłębione tą drogą umiejętności pozwolą wykształcić specjalistów gotowych do podjęcia pracy na takich stanowiskach jak: specjalista ds. marketingu, specjalista ds. sprzedaży, menedżer marki, menedżer produktu, konsultant ds. reklamy, specjalista ds. public relations, menedżer ds. kluczowych klientów, copywriter, content manager, doradca klienta, specjalista ds. mediów społecznościowych czy analityk rynku.