Reklama
Rozwiń
Reklama

Podcast „Szkoła na nowo”: Ściąganie i prace domowe w czasach sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja wchodzi do szkół. Czy w sytuacji, gdy informacje są w zasięgu telefonu, typowe sprawdziany czy schematyczne prace domowe mają wciąż rację bytu? Raczej nie. Dlatego też szkołę w czasach AI trzeba uformować na nowo.

Publikacja: 05.03.2025 08:00

– Sztuczna inteligencja jest w szkołach głównie za sprawą uczniów. To nie oznacza, że nauczyciele i dyrekcje nie podejmują działań, aby rozwijać swoje kompetencje w tym zakresie i również wdrażać sztuczną inteligencję jako element metod dydaktycznych – mówi w podcaście „Szkoła na nowo” dr Dominik Skowroński, ekspert z Uniwersytetu Łódzkiego zajmujący się AI. Jak dodaje, obecnie rynek pracy w bardzo mocnym stopniu stawia na sztuczną inteligencję, więc szkoły powinny tak przygotowywać do pracy, by po ukończeniu szkoły można było sobie poradzić.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Szkoły podstawowe i średnie
Prace domowe po nowemu? Propozycje zespołu ekspertów IBE
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Szkoły podstawowe i średnie
Cyfryzacja szkół w Polsce: gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy?
Szkoły podstawowe i średnie
Polska szkoła wobec sztucznej inteligencji. Między lękiem a szansą cywilizacyjną
Szkoły podstawowe i średnie
Jak wspierać ucznia z ADHD? Nowy poradnik IBE dla nauczycieli
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Szkoły podstawowe i średnie
Nowe podstawy przyrodnicze: czas decyzji i publicznej debaty
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama