Już na początku grupa naszych nauczycieli bardzo entuzjastycznie do tego podeszła. Zrobiłam takie spotkanie w tej sprawie, przedstawiłam ideę.
W pierwszym roku to była taka niespodzianka, bo to było pierwszy raz, nikt o tym nie wiedział, żaden uczeń. Więc te paski to było takie duże zaskoczenie. Nawet ośmioklasiści mówili z takim wzruszeniem, że nigdy nie dostali świadectwa z paskiem, że to jest ich pierwszy pasek w życiu, co było dla mnie zadziwiające i bardzo wzruszające.
Od ubiegłego roku już to nie jest taka niespodzianka, bo dzieci już wiedzą, że dostaną taką pamiątkę, takie docenienie. Wiem nawet, że niektórzy wychowawcy wspólnie z dziećmi ustalają, w czym one są najlepsze, jaki pasek chciałoby dziecko dostać.
A dodatkowo – robimy tak, że na każdym pasku, a to jest taka obrączka, którą zakładamy na świadectwo, bo inaczej nie możemy, to na tylnej części jest dedykacja od nauczycieli, za co uczeń jest wyróżniany. A często jest to szczegółowe wskazanie osiągnięć ucznia.
No właśnie. Co oznaczają te różne kolory pasków na świadectwach, które otrzymują pani uczniowie? Może pani wytłumaczyć.
Taki np. kolor niebieski oznacza, że uczeń ma talenty technologiczne, cyfrowe związane z aplikacjami komputerowymi. Bierze udział w szkole programowania czy informatyki czyli ma mocno rozbudowane kompetencje cyfrowe.