Aktualizacja: 13.11.2024 10:14 Publikacja: 24.04.2022 21:12
Foto: Adobe Stock
Ponad połowa ankietowanych pracowników jest przekonana, że uczestnictwo w formach rozwojowych, czyli w różnego rodzaju szkoleniach, pomaga im zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku, zmienić pracę, a także zwiększyć swe szanse na podwyżkę.
Jednocześnie ponad jedna piąta twierdzi wręcz, że w ich przypadku podnoszenie kwalifikacji to obowiązek, dzięki któremu mogą utrzymać pracę albo ułatwić sobie awans – wynika z raportu przygotowanego przez firmę szkoleniową Nowe Motywacje oraz Mobile Institute. Przygotowano go na podstawie badania, które na przełomie 2021 i 2022 r. objęło prawie 2,3 tys. pracowników w Polsce, w większości tych z dużych przedsiębiorstw, które też najczęściej inwestują w szkolenia załogi.
Także lekcje zdalne powinny uwzględniać równomierne obciążenia uczniów.
Aż 36 proc. ofert opublikowanych na Pracuj.pl w I półroczu tego roku dotyczyło specjalizacji, w których coraz częściej wymagane są umiejętności cyfrowe. Ich liczba szybko rośnie w ostatnich miesiącach.
Młodzi ludzie w naszym kraju nie są przygotowani do obsługi użytkowych aplikacji, choć radzą sobie z wyzwaniami z zakresu cyberbezpieczeńtwa – wynika z badań, do których dotarła „Rzeczpospolita”.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Szkoły na terenach dotkniętych przez powódź rozważają uruchomienie nauki zdalnej. Na razie żadne decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze podjęte.
We wrześniu do polskich szkół i przedszkoli trafi 80 tys. ukraińskich uczniów, którzy do tej pory uczyli się online. Eksperci oceniają, że to dobra, choć spóźniona zmiana, a także wielkie wyzwanie.
Nie najlepiej z cyfrowym kształceniem się Polaków. Udział dorosłych internautów, którzy w zeszłym roku uczyli się zdalnie, jest nad Wisłą aż o 40 proc. niższy niż średnia dla całej Unii Europejskiej.
Start-up Mathema ruszył z działalnością w trakcie pandemii. Pomysł na zdalne lekcje chwycił. Rosyjska inwazja wbrew obawom nie zakłóciła rozwoju firmy.
Nauczanie poza szkołą może być największą przygodą w życiu, jeśli tylko przestaniemy się go obawiać. I zapomnimy o licznych stereotypach wciąż otaczających edukację domową.
Wprowadzenie limitu cen energii elektrycznej dla szkół wyższych nie zapobiegło nauce online.
Srogie przymrozki w połączeniu z wysokimi cenami energii to zagrożenie, że dla budżetów szkół. Podobnie, jak były to w przypadku pandemii, wiele placówek może znowu przejść na tryb zdalnej edukacji.
To nie przez koszty ogrzewania dyrektorzy szkół decydują się na zamykanie szkół. Najczęstszą przyczyną jest remont.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas