Pracodawcy coraz częściej szukają u pracowników umiejętności cyfrowych

Aż 36 proc. ofert opublikowanych na Pracuj.pl w I półroczu tego roku dotyczyło specjalizacji, w których coraz częściej wymagane są umiejętności cyfrowe. Ich liczba szybko rośnie w ostatnich miesiącach.

Publikacja: 14.07.2022 12:29

Pracodawcy coraz częściej szukają u pracowników umiejętności cyfrowych

Foto: Adobe Stock

Już nie tylko w IT, ale także w marketingu, reklamie, grafice, e-commerce oraz w badaniach i rozwoju rośnie z każdym kwartałem odsetek ofert pracy, w której potrzebne są kompetencje cyfrowe- wynika z najnowszych danych Pracuj.pl. czołowego portalu rekrutacyjnego, który właśnie podsumował wyniki I półrocza tego roku.

Zgodnie z oczekiwaniami i rynkowym trendem, przyniosło ono nowy rekord liczby ogłoszeń zamieszczonych na Pracuj.pl. Od stycznia do końca czerwca pojawiło się tam 597 tys. nowych ofert, aż o 55 proc. więcej niż rok wcześniej. Podobnie jak na całym rynku rekrutacji online, była to głównie zasługa rekordowego ożywienia aktywności pracodawców i rekruterów w I kwartale, gdy na portalu Grupy Pracuj opublikowano 312 tys. nowych ofert pracy. II kwartał był tam już nieco słabszy (285 tys. ogłoszeń), choć i tak prawie o jedną piątą lepszy niż rok wcześniej.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Nauka zdalna
Po nauce online będą konsultacje
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Nauka zdalna
Cyfrowe umiejętności Polaków kuleją. Kłopot nawet z Excelem
Nauka zdalna
Pandemia zachęciła do nauki online
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej