Podcast "Szkoła na nowo": Czy smartfon może być pomocą naukową?

Naukowcy z Centrum Nauki Kopernik zastanawiają się, czy urządzenia mobilne mogą pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy. Okazuje się, że tak – na przykład z biologii czy fizyki. W jaki sposób? Wyjaśniamy w podcaście "Szkoła na nowo".

Publikacja: 04.12.2024 14:00

dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik

dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik

Foto: podcasty.rp.pl

W Australii zdecydowano, że osoby poniżej 18 roku życia nie będą miały dostępu do mediów społecznościowych. Kilka krajów europejskich jak np. Belgia, w ogóle zakazało telefonów komórkowych w szkołach. W Polsce stawia się na edukację w zakresie higieny cyfrowej. Ale o zakazie smartfonów sporo się rozmawia.

 –Media społecznościowe i to, jak one wpływają na nastolatków, ich postrzeganie samych siebie i świata to jedna sprawa. Inną jest to, że każdy z nas nosi w kieszeni torebki, w kieszeni kurtki urządzenie o mocy obliczeniowej znacznie przewyższającej to, które pozwoliło wystartować rakiecie Apollo i wylądować na Księżycu. Powinniśmy zadać sobie pytanie, co z tym zrobimy? – mówi w podcaście „Szkoła na nowo” dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Nauczyciele
Wyższe odprawy i nagrody dla nauczycieli. MEN planuje zmiany
Nauczyciele
Minister edukacji Estonii: nauczyciele muszą dobrze zarabiać
Nauczyciele
Podcast „Szkoła na nowo”: Dlaczego młodzi nauczyciele odchodzą z pracy
Nauczyciele
Nauczyciele na liście deficytowych zawodów
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Nauczyciele
Podcast „Szkoła na nowo”: Do zdobycia spore pieniądze na wyposażenie pracowni
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego