Reklama
Rozwiń
Reklama

Podcast "Szkoła na nowo": Czy smartfon może być pomocą naukową?

Naukowcy z Centrum Nauki Kopernik zastanawiają się, czy urządzenia mobilne mogą pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy. Okazuje się, że tak – na przykład z biologii czy fizyki. W jaki sposób? Wyjaśniamy w podcaście "Szkoła na nowo".

Publikacja: 04.12.2024 14:00

dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik

dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik

Foto: podcasty.rp.pl

W Australii zdecydowano, że osoby poniżej 18 roku życia nie będą miały dostępu do mediów społecznościowych. Kilka krajów europejskich jak np. Belgia, w ogóle zakazało telefonów komórkowych w szkołach. W Polsce stawia się na edukację w zakresie higieny cyfrowej. Ale o zakazie smartfonów sporo się rozmawia.

 –Media społecznościowe i to, jak one wpływają na nastolatków, ich postrzeganie samych siebie i świata to jedna sprawa. Inną jest to, że każdy z nas nosi w kieszeni torebki, w kieszeni kurtki urządzenie o mocy obliczeniowej znacznie przewyższającej to, które pozwoliło wystartować rakiecie Apollo i wylądować na Księżycu. Powinniśmy zadać sobie pytanie, co z tym zrobimy? – mówi w podcaście „Szkoła na nowo” dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nauczyciele
Stres, wypalenie, przemęczenie. To o polskich nauczycielach mówi najnowsze badanie
Nauczyciele
W szkołach pojawią się koordynatorzy cyfrowi. MEN przeszkoli 25 tys. nauczycieli
Nauczyciele
„Moc relacji w edukacji” – 10 mln zł na zmianę wizerunku nauczyciela. Czy to wystarczy?
Nauczyciele
Edukacja zdrowotna od września 2025. MEN udostępnia materiały dla nauczycieli i rodziców
Nauczyciele
Szczegółowe kwalifikacje wymagane od nauczycieli. Jest nowe rozporządzenie
Reklama
Reklama