Podcast "Szkoła na nowo": Czy smartfon może być pomocą naukową?

Naukowcy z Centrum Nauki Kopernik zastanawiają się, czy urządzenia mobilne mogą pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy. Okazuje się, że tak – na przykład z biologii czy fizyki. W jaki sposób? Wyjaśniamy w podcaście "Szkoła na nowo".

Publikacja: 04.12.2024 14:00

dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik

dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik

Foto: podcasty.rp.pl

W Australii zdecydowano, że osoby poniżej 18 roku życia nie będą miały dostępu do mediów społecznościowych. Kilka krajów europejskich jak np. Belgia, w ogóle zakazało telefonów komórkowych w szkołach. W Polsce stawia się na edukację w zakresie higieny cyfrowej. Ale o zakazie smartfonów sporo się rozmawia.

 –Media społecznościowe i to, jak one wpływają na nastolatków, ich postrzeganie samych siebie i świata to jedna sprawa. Inną jest to, że każdy z nas nosi w kieszeni torebki, w kieszeni kurtki urządzenie o mocy obliczeniowej znacznie przewyższającej to, które pozwoliło wystartować rakiecie Apollo i wylądować na Księżycu. Powinniśmy zadać sobie pytanie, co z tym zrobimy? – mówi w podcaście „Szkoła na nowo” dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor innowacji w Centrum Nauki Kopernik.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nauczyciele
Godziny „czarnkowe” do likwidacji. Jest projekt zmian
Nauczyciele
ZNP nie wyklucza strajku nauczycieli. Decyzja zapadnie wkrótce
Nauczyciele
Ważny komunikat ZNP do nauczycieli. Chodzi o wynagrodzenie za nadgodziny
Nauczyciele
Czy w szkołach będzie co najmniej 35 procent nauczycieli mężczyzn?
Nauczyciele
Rząd reformuje Kartę Nauczyciela. Oto lista najważniejszych zmian