„Kryptonim CH” to zabawa w duchu „harcersko-detektywistycznym”, z tajnymi spotkaniami, zagadkami, poufnymi misjami i szyfrowanymi meldunkami. Przeznaczona dla uczniów ostatniej klasy szkoły podstawowej bądź gimnazjalistów. Ich zadaniem będzie przeprowadzenie śledztwa w celu rozpoznania kandydata do nagrody Artysty Wszechczasów. Uczniowie przez 1,5 miesiąca będą rozwiązywać zaszyfrowane zadania, a także sprawdzać, czy postać bohatera roku 2010 obecna jest w świadomości mieszkańców ich lokalnej społeczności.
— Pomysł na grę zrodził się przypadkiem podczas rozmowy z moim bratem Marcinem, uczniem I klasy gimnazjum — przyznaje Adam Piwek. — Stwierdziliśmy, że tak naprawdę o Chopinie nie mówi się w ciekawy sposób dla młodego pokolenia. Poprzez wykorzystanie szyfrów, komunikowanie się przez Internet oraz różnorodne zadania gra, którą przygotowałem na konkurs, ma pomóc młodym Polakom w poznaniu sylwetki Chopina i jego dorobku.
Wykonując kolejne zadania uczestnicy gry nie tylko poznają życie i twórczość kompozytora, ale także uczą się, jak szukać informacji w internecie, korzystać z poczty elektronicznej, przeprowadzić i podsumować sondaż uliczny. Muszą poradzić sobie i z napisaniem krótkiego tekstu i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej. Jeśli się uda, posłuchają szopenowskiej muzyki na żywo, jeśli nie — odnajdą kilka utworów kompozytora na You Tube. - Sam projekt to nie typowy konspekt dla nauczyciela — podkreśla Piwek. — Gra jest napisana jak przewodnik, ułatwiający podróż z postacią odkrywaną przez detektywów przeszłości.
Głównym celem gry jest pokazanie Chopina przez pryzmat wyzwań i przygody. Nauczyciel znajdzie tam wiele wskazówek, m.in. pomagających w przygotowaniu finału gry podczas którego uczestnicy zaprezentują wyniku śledztwa prowadzonego pod kryptonimem „CH”.
Laureat jest studentem V roku historii (specjalność nauczycielska z językiem angielskim), stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce. Działa w Studenckim Kole Naukowym Historyków im. Karola Maleczyńskiego.