Wylęgarnia VIP-ów

Prof. Adam Charchalis, dziekan Wydziału Mechanicznego Akademii Morskiej w Gdyni

Publikacja: 21.07.2010 06:42

Wylęgarnia VIP-ów

Foto: Rzeczpospolita

Wydział Mechaniczny Akademii Morskiej w Gdyni jest jednym z czterech wydziałów państwowej uczelni kształcących przyszłych oficerów mechaników marynarki handlowej – wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie eksploatacji siłowni okrętowych. Absolwenci zatrudniani są w przemyśle lądowym jako inżynierowie z zakresu: technologii remontów, inżynierii eksploatacji instalacji, inżynierii bezpieczeństwa środowiska morskiego.

Studia są prowadzone zarówno na poziomie inżynierskim, jak i magisterskim. Zapewniają zatem wysokopłatną pracę praktycznie w 100 procentach. Zarówno armatorzy krajowi, jak i zagraniczni poszukują absolwentów naszego wydziału znanych z rzetelnej wiedzy teoretycznej i dobrze przygotowanych praktycznie do wykonywanego zawodu.

W trakcie studiowania oprócz zdobywania wiedzy teoretycznej i praktycznej studenci mogą brać czynny udział w kołach naukowych i sportowych, mogą korzystać z uczelnianego basenu, siłowni, hali sportowej czy też jacht klubu.

Podczas praktyk morskich na statkach szkolnych „Dar Młodzieży” i „Horyzont II” mają możliwość zwiedzania ciekawych zakątków świata, np. Spitsbergenu, gdzie co roku płynie „Horyzont II”, z obsadą studencką.

Po ukończeniu Akademii Morskiej w Gdyni młodzi ludzie zajmują lub zajmowali wysokie stanowiska służbowe w zakładach pracy, w firmach armatorskich lub crewingowych oraz w organach administracji państwowe, jak również są czynnymi posłami i senatorami RP.

[ramka][srodtytul]Wydział mechaniczny[/srodtytul]

Jest pierwszym wydziałem wyższej uczelni w Polsce, który uzyskał certyfikat jakości ISO 9001, zarejestrowany przez The International Certification Network – IQNet, potwierdzający wysoką jakość kształcenia. Kształceniem studentów zajmuje się wysoko wykwalifikowana kadra naukowo-dydaktyczna. Co trzeci nauczyciel akademicki uczelni ma dyplom morski. Wydział Mechaniczny ma prawa do nadawania stopnia naukowego doktora w dziedzinie nauk technicznych, w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn.

Kształcone są tu kadry do pracy na morzu (zgodnie z konwencją STCW 78/95) oraz specjaliści zatrudniani w przemyśle lądowym w zakresie technologii remontów, inżynierii eksploatacji instalacji, inżynierii bezpieczeństwa.

Wydział składa się z czterech katedr:

Katedry Podstaw Techniki, Katedry Fizyki, Katedry Siłowni Okrętowych i Katedry Materiałów Okrętowych i Technologii Remontów.

Wśród licznych laboratoriów znajduje się nowoczesny symulator siłowni okrętowej, symulator operacji przeładunkowych gazowca LPG, laboratorium silników okrętowych z dwoma pracującymi silnikami.

Wydział aktywnie uczestniczy w programie wymiany studentów Erasmus.

Studenci spełniający odpowiednie wymagania mogą liczyć na stypendia socjalne, natomiast ci, którzy uzyskują wyróżniające oceny, mogą otrzymać stypendia za wyniki w nauce oraz za osiągnięcia sportowe. A za wyróżniające wyniki w nauce oraz w sporcie mogą ubiegać się też o stypendium ministra.

Do dyspozycji żaków spoza Trójmiasta i okolic oddano ponad 890 miejsc w Studenckich Domach Marynarza AM w Gdyni.

[b]STUDIA STACJONARNE[/b]

STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA

Studia trwają 3,5 roku. Absolwent otrzymuje dyplom inżyniera

Kierunek: MECHANIKA I BUDOWA

MASZYN

Specjalności:

? eksploatacja siłowni okrętowych i obiektów oceanotechnicznych (absolwent może się ubiegać o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie operacyjnym),

? technologia remontów urządzeń okrętowych i portowych (specjalność lądowa),

? inżynieria eksploatacji instalacji (specjalność lądowa).

Kierunek: INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA

Specjalność:

? inżynieria bezpieczeństwa środowiska morskiego (specjalność lądowa).

[b]STUDIA DRUGIEGO STOPNIA[/b]

Studia stanowią kontynuację studiów pierwszego stopnia i trwają 1,5 roku lub dwa lata. Absolwent otrzymuje dyplom magistra inżyniera.

Kierunek: MECHANIKA I BUDOWA

MASZYN

Specjalności:

? eksploatacja siłowni okrętowych i obiektów oceanotechnicznych (tylko dla absolwentów Wydziału Mechanicznego specjalności ESOiOO; absolwent może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie zarządzania w dziale maszynowym),

? eksploatacja siłowni okrętowych II (studia trwają dwa lata, dla absolwentów innych wydziałów technicznych posiadających tytuł zawodowy inżyniera, absolwent po ESO II może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie operacyjnym),

? technologia remontów urządzeń okrętowych i portowych (specjalność lądowa),

? inżynieria eksploatacji instalacji (specjalność lądowa).

[b]STUDIA NIESTACJONARNE[/b]

STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA

Studia są odpłatne i trwają 4 lata.

Absolwent otrzymuje dyplom inżyniera.

Kierunek: MECHANIKA I BUDOWA

MASZYN

Specjalności:

? eksploatacja siłowni okrętowych (absolwent może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie operacyjnym),

? eksploatacja instalacji przemysłowych (specjalność lądowa),

? inżynieria zarządzania remontami (specjalność lądowa).

[b]STUDIA DRUGIEGO STOPNIA[/b]

Studia są odpłatne i trwają dwa lata.

Absolwent otrzymuje dyplom magistra inżyniera.

Kierunek: MECHANIKA I BUDOWA

MASZYN

Specjalności:

? eksploatacja siłowni okrętowych (tylko dla absolwentów Wydziału Mechanicznego o specjalności ESO – absolwent może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego – stopień kompetencji na poziomie zarządzania),

? eksploatacja siłowni okrętowych II (dla absolwentów innych wydziałów technicznych posiadających tytuł zawodowy inżyniera, absolwent może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie operacyjnym),

? eksploatacja instalacji przemysłowych (specjalność lądowa),

? inżynieria zarządzania remontami (specjalność lądowa).[/ramka]

Wydział Mechaniczny Akademii Morskiej w Gdyni jest jednym z czterech wydziałów państwowej uczelni kształcących przyszłych oficerów mechaników marynarki handlowej – wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie eksploatacji siłowni okrętowych. Absolwenci zatrudniani są w przemyśle lądowym jako inżynierowie z zakresu: technologii remontów, inżynierii eksploatacji instalacji, inżynierii bezpieczeństwa środowiska morskiego.

Studia są prowadzone zarówno na poziomie inżynierskim, jak i magisterskim. Zapewniają zatem wysokopłatną pracę praktycznie w 100 procentach. Zarówno armatorzy krajowi, jak i zagraniczni poszukują absolwentów naszego wydziału znanych z rzetelnej wiedzy teoretycznej i dobrze przygotowanych praktycznie do wykonywanego zawodu.

Pozostało 87% artykułu
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?