Wylęgarnia VIP-ów

Prof. Adam Charchalis, dziekan Wydziału Mechanicznego Akademii Morskiej w Gdyni

Publikacja: 21.07.2010 06:42

Wylęgarnia VIP-ów

Foto: Rzeczpospolita

Wydział Mechaniczny Akademii Morskiej w Gdyni jest jednym z czterech wydziałów państwowej uczelni kształcących przyszłych oficerów mechaników marynarki handlowej – wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie eksploatacji siłowni okrętowych. Absolwenci zatrudniani są w przemyśle lądowym jako inżynierowie z zakresu: technologii remontów, inżynierii eksploatacji instalacji, inżynierii bezpieczeństwa środowiska morskiego.

Studia są prowadzone zarówno na poziomie inżynierskim, jak i magisterskim. Zapewniają zatem wysokopłatną pracę praktycznie w 100 procentach. Zarówno armatorzy krajowi, jak i zagraniczni poszukują absolwentów naszego wydziału znanych z rzetelnej wiedzy teoretycznej i dobrze przygotowanych praktycznie do wykonywanego zawodu.

W trakcie studiowania oprócz zdobywania wiedzy teoretycznej i praktycznej studenci mogą brać czynny udział w kołach naukowych i sportowych, mogą korzystać z uczelnianego basenu, siłowni, hali sportowej czy też jacht klubu.

Podczas praktyk morskich na statkach szkolnych „Dar Młodzieży” i „Horyzont II” mają możliwość zwiedzania ciekawych zakątków świata, np. Spitsbergenu, gdzie co roku płynie „Horyzont II”, z obsadą studencką.

Po ukończeniu Akademii Morskiej w Gdyni młodzi ludzie zajmują lub zajmowali wysokie stanowiska służbowe w zakładach pracy, w firmach armatorskich lub crewingowych oraz w organach administracji państwowe, jak również są czynnymi posłami i senatorami RP.

[ramka][srodtytul]Wydział mechaniczny[/srodtytul]

Jest pierwszym wydziałem wyższej uczelni w Polsce, który uzyskał certyfikat jakości ISO 9001, zarejestrowany przez The International Certification Network – IQNet, potwierdzający wysoką jakość kształcenia. Kształceniem studentów zajmuje się wysoko wykwalifikowana kadra naukowo-dydaktyczna. Co trzeci nauczyciel akademicki uczelni ma dyplom morski. Wydział Mechaniczny ma prawa do nadawania stopnia naukowego doktora w dziedzinie nauk technicznych, w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn.

Kształcone są tu kadry do pracy na morzu (zgodnie z konwencją STCW 78/95) oraz specjaliści zatrudniani w przemyśle lądowym w zakresie technologii remontów, inżynierii eksploatacji instalacji, inżynierii bezpieczeństwa.

Wydział składa się z czterech katedr:

Katedry Podstaw Techniki, Katedry Fizyki, Katedry Siłowni Okrętowych i Katedry Materiałów Okrętowych i Technologii Remontów.

Wśród licznych laboratoriów znajduje się nowoczesny symulator siłowni okrętowej, symulator operacji przeładunkowych gazowca LPG, laboratorium silników okrętowych z dwoma pracującymi silnikami.

Wydział aktywnie uczestniczy w programie wymiany studentów Erasmus.

Studenci spełniający odpowiednie wymagania mogą liczyć na stypendia socjalne, natomiast ci, którzy uzyskują wyróżniające oceny, mogą otrzymać stypendia za wyniki w nauce oraz za osiągnięcia sportowe. A za wyróżniające wyniki w nauce oraz w sporcie mogą ubiegać się też o stypendium ministra.

Do dyspozycji żaków spoza Trójmiasta i okolic oddano ponad 890 miejsc w Studenckich Domach Marynarza AM w Gdyni.

[b]STUDIA STACJONARNE[/b]

STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA

Studia trwają 3,5 roku. Absolwent otrzymuje dyplom inżyniera

Kierunek: MECHANIKA I BUDOWA

MASZYN

Specjalności:

? eksploatacja siłowni okrętowych i obiektów oceanotechnicznych (absolwent może się ubiegać o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie operacyjnym),

? technologia remontów urządzeń okrętowych i portowych (specjalność lądowa),

? inżynieria eksploatacji instalacji (specjalność lądowa).

Kierunek: INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA

Specjalność:

? inżynieria bezpieczeństwa środowiska morskiego (specjalność lądowa).

[b]STUDIA DRUGIEGO STOPNIA[/b]

Studia stanowią kontynuację studiów pierwszego stopnia i trwają 1,5 roku lub dwa lata. Absolwent otrzymuje dyplom magistra inżyniera.

Kierunek: MECHANIKA I BUDOWA

MASZYN

Specjalności:

? eksploatacja siłowni okrętowych i obiektów oceanotechnicznych (tylko dla absolwentów Wydziału Mechanicznego specjalności ESOiOO; absolwent może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie zarządzania w dziale maszynowym),

? eksploatacja siłowni okrętowych II (studia trwają dwa lata, dla absolwentów innych wydziałów technicznych posiadających tytuł zawodowy inżyniera, absolwent po ESO II może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie operacyjnym),

? technologia remontów urządzeń okrętowych i portowych (specjalność lądowa),

? inżynieria eksploatacji instalacji (specjalność lądowa).

[b]STUDIA NIESTACJONARNE[/b]

STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA

Studia są odpłatne i trwają 4 lata.

Absolwent otrzymuje dyplom inżyniera.

Kierunek: MECHANIKA I BUDOWA

MASZYN

Specjalności:

? eksploatacja siłowni okrętowych (absolwent może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie operacyjnym),

? eksploatacja instalacji przemysłowych (specjalność lądowa),

? inżynieria zarządzania remontami (specjalność lądowa).

[b]STUDIA DRUGIEGO STOPNIA[/b]

Studia są odpłatne i trwają dwa lata.

Absolwent otrzymuje dyplom magistra inżyniera.

Kierunek: MECHANIKA I BUDOWA

MASZYN

Specjalności:

? eksploatacja siłowni okrętowych (tylko dla absolwentów Wydziału Mechanicznego o specjalności ESO – absolwent może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego – stopień kompetencji na poziomie zarządzania),

? eksploatacja siłowni okrętowych II (dla absolwentów innych wydziałów technicznych posiadających tytuł zawodowy inżyniera, absolwent może ubiegać się o stopień oficera mechanika wachtowego, stopień kompetencji na poziomie operacyjnym),

? eksploatacja instalacji przemysłowych (specjalność lądowa),

? inżynieria zarządzania remontami (specjalność lądowa).[/ramka]

Wydział Mechaniczny Akademii Morskiej w Gdyni jest jednym z czterech wydziałów państwowej uczelni kształcących przyszłych oficerów mechaników marynarki handlowej – wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie eksploatacji siłowni okrętowych. Absolwenci zatrudniani są w przemyśle lądowym jako inżynierowie z zakresu: technologii remontów, inżynierii eksploatacji instalacji, inżynierii bezpieczeństwa środowiska morskiego.

Studia są prowadzone zarówno na poziomie inżynierskim, jak i magisterskim. Zapewniają zatem wysokopłatną pracę praktycznie w 100 procentach. Zarówno armatorzy krajowi, jak i zagraniczni poszukują absolwentów naszego wydziału znanych z rzetelnej wiedzy teoretycznej i dobrze przygotowanych praktycznie do wykonywanego zawodu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu