Wiceminister edukacji: Komentarze w podręczniku do HiT? Naturalna rzecz. Niech pierwszy nauczyciel rzuci kamieniem

- Każdy autor czy artykułu prasowego czy artykułu naukowego, a tym bardziej monografii naukowej, od siebie daje pewnego rodzaju komentarze - przekonywał wiceminister edukacji Tomasz Rzymkowski, komentując debatę dotyczącą podręcznika do przedmiotu „Historia i teraźniejszość” autorstwa Wojciecha Roszkowskiego.

Publikacja: 20.08.2022 18:04

Wiceminister edukacji: Komentarze w podręczniku do HiT? Naturalna rzecz. Niech pierwszy nauczyciel rzuci kamieniem

Foto: PAP/Tomasz Gzell

qm

Podręcznik Roszkowskiego do HiT od samego momentu publikacji wywoływał wiele kontrowersji. Pedagodzy zarzucali mu, że ma formę eseju, przez co nie będzie rozumiany przez uczniów. Zarzucano także manipulowanie faktami i jego upolitycznienie poprzez nadmierne wyeksponowanie tematyki kluczowej dla rządzącej partii i urzędującego ministra edukacji, takiej jak „ideologia gender” czy „ideologia ekologizmu”.

Jednak zdaniem wiceministra edukacji Tomasza Rzymkowskiego „dyskusja (...) nie toczy się wokół faktów, czy ktoś zakłamuje jakieś fakty, tylko jest kwestia tego, czy dane fakty historyczne, zdarzenia, które miały miejsce, są obiektywną informacją, czy się znajdują w podręcznikach, czy się nie znajdują”. Zastępca Czarnka przekonywał w Polskim Radiu 24, że wątpliwości budzą też „komentarze autorów”. - Ale to jest, bym powiedział, naturalna rzecz, że każdy autor czy artykułu prasowego czy artykułu naukowego, a tym bardziej monografii naukowej, od siebie daje pewnego rodzaju komentarze - ocenił.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?