Pandemia przykuła dzieci do biurka

Dwuletnia izolacja pogłębiła negatywne zjawiska jak złe odżywianie i brak aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży – pokazują badania.

Publikacja: 06.06.2022 21:00

Pandemia przykuła dzieci do biurka

Foto: Stock Adobe

Ponad połowa rodziców twierdzi, że pandemia miała negatywny wpływ na kondycję fizyczną dzieci i młodzieży. Zaledwie co drugie dziecko w tym czasie uprawiało rekreacyjnie sport – wynika z opracowanego przez PZU raportu opisującego wpływ niemal dwuletniej izolacji na formę najmłodszych.

Brak ruchu to nie wszystko. 44 proc. ankietowanych dorosłych uważa, że ich dzieci teraz częściej niż przed pandemią grają w gry komputerowe i korzystają z mediów społecznościowych. – Dzieci i młodzież w naturalny sposób dążą do nawiązywania kontaktów społecznych, co jest kluczowe w procesie socjalizacji. Już przed pandemią media społecznościowe odgrywały ogromną rolę. Okres odosobnienia dodatkowo zachęcił ich do takiej formy komunikowania się – mówi prof. Marek Konopczyński, pedagog z Polskiej Akademii Nauk. Ekspert przypomina, że przed pandemią przeciętny nastolatek spędzał przed ekranem komputera 4–5 godzin. – W pandemii czas ten dodatkowo wydłużył się o lekcje zdalne – mówi Konopczyński.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?