Reklama

Pandemia przykuła dzieci do biurka

Dwuletnia izolacja pogłębiła negatywne zjawiska jak złe odżywianie i brak aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży – pokazują badania.

Publikacja: 06.06.2022 21:00

Pandemia przykuła dzieci do biurka

Foto: Stock Adobe

Ponad połowa rodziców twierdzi, że pandemia miała negatywny wpływ na kondycję fizyczną dzieci i młodzieży. Zaledwie co drugie dziecko w tym czasie uprawiało rekreacyjnie sport – wynika z opracowanego przez PZU raportu opisującego wpływ niemal dwuletniej izolacji na formę najmłodszych.

Brak ruchu to nie wszystko. 44 proc. ankietowanych dorosłych uważa, że ich dzieci teraz częściej niż przed pandemią grają w gry komputerowe i korzystają z mediów społecznościowych. – Dzieci i młodzież w naturalny sposób dążą do nawiązywania kontaktów społecznych, co jest kluczowe w procesie socjalizacji. Już przed pandemią media społecznościowe odgrywały ogromną rolę. Okres odosobnienia dodatkowo zachęcił ich do takiej formy komunikowania się – mówi prof. Marek Konopczyński, pedagog z Polskiej Akademii Nauk. Ekspert przypomina, że przed pandemią przeciętny nastolatek spędzał przed ekranem komputera 4–5 godzin. – W pandemii czas ten dodatkowo wydłużył się o lekcje zdalne – mówi Konopczyński.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Materiał Promocyjny
Jak urządzić pokój ucznia? Podziel go na strefy!
Materiał Promocyjny
Kiedy najlepiej zacząć uczyć dziecko angielskiego: 3-5 lat czy później?
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama