Aktualizacja: 26.01.2025 14:06 Publikacja: 13.05.2022 07:24
Foto: Adobe Stock
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2022/2023 i 2023/2024, podobnie jak w poprzednich latach, zostanie przeprowadzony na podstawie zawężonego katalogu wymagań. Ogłoszone zostaną w formie rozporządzenia ministra edukacji i nauki. Jego projekt jest już przygotowany.
W uchwalonej nowelizacji ustawy o systemie oświaty zadecydowano też o bezterminowym odstąpieniu od wprowadzenia na egzaminie czwartego przedmiotu – do wyboru. Zgodnie z przegłosowanymi przepisami od roku szkolnego 2022/2023 termin przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty zostanie na stałe przesunięty z kwietnia na maj.
Postawiliśmy na decentralizację i autonomię szkół. To przynosi efekty – mówi Kristina Kallas, minister edukacji i badań Estonii.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Wiosną 2025 roku Zakopane ponownie stanie się miejscem spotkania naukowców, pedagogów, nauczycieli, studentów i wszystkich osób zainteresowanych przyszłością edukacji. XXXI Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” zapowiada się jako jedno z najważniejszych forów debat o przyszłości polskiego szkolnictwa, przyciągając nie tylko specjalistów, ale i obserwatorów szukających odpowiedzi na pytania o kształt i sens współczesnego nauczania.
Dla jurorów tegorocznego plebiscytu „Młodzieżowe Słowo Roku” najciekawszym słowem było „czemó”. Znaczenie jest standardowe, ale nikt nie wie, dlaczego na końcu wyrazu jest „ó”. A może to po prostu „o” z akcentem?
Już nie wystarczy 50 proc. obecności na zajęciach, by być klasyfikowanym. Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowuje nowe przepisy dotyczące frekwencji w szkole. „Rzeczpospolita” dowiaduje się z kręgów bliskich resortu Barbary Nowackiej, że zmiana może być rewolucyjna.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
W redakcji "Rzeczpospolitej" rozumiemy, że edukacja jest ważna. Bo to od niej zależy przyszłość i dobrobyt naszego kraju. Dlatego rozpoczynamy debatę o tym, w jaki sposób i w jakim kierunku powinny iść zmiany w szkole.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać, ale przystąpienie do niego jest obowiązkowe, zaś wyniki mają duże znaczenie przy rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Kiedy zostaną ogłoszone wyniki egzaminu ósmoklasisty 2025?
Egzamin z języka nowożytnego będzie ostatnim, z jakim przyjdzie zmierzyć się ósmoklasistom. Większość osób przystąpi do egzaminu z angielskiego. Ma on na celu sprawdzenie, w jakim stopniu uczniowie spełniają wymagania z podstawy programowej.
Uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych w maju przystąpią do trzech obowiązkowych egzaminów. Jednym z nich będzie egzamin ósmoklasisty z matematyki. Wyjaśniamy, jak będzie wyglądał i jakie wymagania obejmie.
Mało prawdopodobne jest, aby termin wprowadzenia systemu kaucyjnego został po raz kolejny przesunięty. Firmy muszą więc solidnie przygotować się do nowych obowiązków.
Od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny, który ma zwiększyć poziom recyklingu i ograniczyć ilość odpadów komunalnych. Wprowadzenie tego systemu daje szansę na realne oddziaływanie na środowisko, ale także oznacza nowe obowiązki dla przedsiębiorców.
W Polsce istnieje duży potencjał do wykorzystania technologii wodorowych. Zmiany w prawie energetycznym, które weszły w życie 20 stycznia, mogą ten potencjał uruchomić.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji stara się zachęcić młodych ludzi do wstępowania do klas mundurowych, czyli takich, nad którymi patronat ma policja oraz Straż Graniczna. Co proponuje MSWiA?
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Marzena Tabor-Olszewska rozmawia z Joanną Ćwiek-Świdecką, dziennikarką „Rzeczpospolitej”, na temat zamieszania wokół wykształcenia ministry ds. równości, Katarzyny Kotuli. Na stronie internetowej Sejmu widniała informacja o posiadaniu przez nią dyplomu Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, choć ministra nie obroniła pracy magisterskiej. Czy to tylko błąd? Czy utrzymywanie opinii społecznej w nieprawdzie?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas