Piotr Müller: Kształcenie nauczycieli po nowemu

Tylko najlepsze uczelnie będą kształcić nauczycieli. Konieczne będzie ukończenie pięcioletnich, jednolitych studiów magisterskich – mówi wiceminister nauki Piotr Müller.

Aktualizacja: 07.03.2018 19:01 Publikacja: 07.03.2018 17:41

Uczelnie, które będą blisko współpracować z biznesem, mogą liczyć na nagrodę. Piotr Müller

Uczelnie, które będą blisko współpracować z biznesem, mogą liczyć na nagrodę. Piotr Müller

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rz: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej pracują nad zmianami w kształceniu nauczycieli. Czy już wiadomo, co się zmieni?

Piotr Müller, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego: Po konsultacjach wprowadziliśmy do projektu ustawy reformującej szkolnictwo wyższe ważne zmiany. Niestety od lat mamy do czynienia z obniżeniem standardów kształcenia nauczycielskiego. Wynika to m.in. z kształcenia nauczycieli przez uczelnie, które nie prowadzą badań naukowych w tym zakresie. Wiele uczelni przekazuje wiedzę w sposób co najmniej niezadowalający. Dlatego po zmianach uprawnienia do kształcenia nauczycieli będą miały tylko te uczelnie, które prowadzą badania naukowe i korzystają z najnowszych zdobyczy naukowych w zakresie kształcenia nauczycieli i edukacji uczniów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej