Adrianna Zbińska, dyrektor koordynacji szkoleń w legnickiej agencji Sedno, na własnym przykładzie wprowadza w temat kursów specjalistów sprzedaży. – Byłam na poczcie. W okienku obsługiwała mnie pewna pani. Od razu uznałam, że powinna trafić na nasz kurs techniki sprzedaży. Zmieniłabym jej nastawienie do klienta, jej nawyki. Sprawiłabym, żeby zaczęła dbać o każdego interesanta na poczcie. A właśnie przyzwyczajenia, nawyki pracownika monopolistycznej instytucji najtrudniej zmienić – mówi.
Sedno szkoli ludzi biznesu. Dewizą firmy jest zdanie niemieckiego filozofa Immanuela Kanta: „Wiedza pochodzi z doświadczenia”. Jak większość firm szkoleniowych Sedno prowadzi zajęcia dwiema metodami: szkolenia otwarte i zamknięte.
Szkolenia otwarte organizowane są dla wszystkich chętnych, np. mogą to być pracownicy biura sprzedaży salonu samochodowego. Zajęcia prowadzone są w grupach do 12 osób.
Szkolenia te są realizowane według ustalonego programu. Na przykład dwudniowe zajęcia pt. „Skuteczna sprzedaż. Od poszukiwania klienta do finalizacji kontraktu” (organizowane w Poznaniu, kosztują 1290 zł). Mają one w programie punkt „Spotkanie handlowe”, który zawiera tematy: „Co wpływa na sukces pierwszego spotkania”, „Technika rozpoznawania potrzeb”, „Umiejętne zadawanie pytań”, „Aktywne słuchanie”, „Język korzyści”, „Asertywne zachowanie wobec klienta – opłaca się czy nie opłaca”.
– Polecam zapoznanie się z wprowadzeniem do tych kursów pt. „Codziennie toczy się gra o skuteczną sprzedaż” naszego trenera Sylwii Kłyczek. Specjalizuje się ona w szkoleniach dotyczących efektywnej sprzedaży, technik negocjacji – mówi Adrianna Zbińska.