Krok pierwszy – wybór kierunku
Na początku musimy zastanowić się, jaki kierunek w ogóle nas interesuje. W czym jesteśmy dobrzy, co jeszcze chcielibyśmy poćwiczyć, a jakie zagadnienia w ogóle nas nie ciekawią? Podczas podejmowania decyzji możemy kierować się aktualną modą, warto jednak zachować rozsądek i wybrać coś, w czym czujemy się dobrze, a także co daje nam szerokie perspektywy. Osoby zainteresowane biznesem często decydują się na zarządzanie lub administrację. Słusznie, ponieważ te kierunki dają podstawy do poszukiwania pracy zarówno w administracji rządowej i samorządowej, jak też w innych instytucjach oraz niemal w każdej firmie. Dobrym pomysłem są też finanse i ekonomia – jak wiadomo, w biznesie wszystko kręci się wokół pieniądza.
Krok drugi – wybór uczelni
To, na jaką uczelnię trafimy, jest niezwykle istotne. W jednej szkole otrzymamy jedynie wiedzę teoretyczną, mało przydatną w przyszłości, w innej zdobędziemy praktyczne umiejętności, przydatne podczas robienia kariery w biznesie. Dyplom prestiżowej uczelni biznesowej może stać się także przepustką do dobrego miejsca pracy w międzynarodowej korporacji. Dlatego wybierając studia magisterskie czy licencjackie, warto zaglądać do wiarygodnych rankingów. Jednym z najbardziej prestiżowych jest ranking dziennika „Financial Times", w którym bardzo wysokie miejsce od kilku lat zajmuje Akademia Leona Koźmińskiego– w tym roku przesunęła się o trzy miejsca do góry i zajmuje 25 miejsce na świecie w kategorii „studia magisterskie z zarządzania". Dodatkowym plusem jest przebywanie w środowisku międzynarodowym i możliwość studiowania w języku angielskim.
MBA dla menedżerów