Reklama

Elementarz szkodliwy dla uczniów

Błędy i niezrozumiały dla większości dzieci model nauczania matematyki – ekspert punktuje podręcznik MEN.

Aktualizacja: 16.04.2015 12:26 Publikacja: 15.04.2015 21:00

Nie wiadomo, dlaczego minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska nie wzięła pod uwagę zastrzeżeń eks

Nie wiadomo, dlaczego minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska nie wzięła pod uwagę zastrzeżeń ekspertów, które zgłaszali na etapie powstawania podręcznika

Foto: Reporter/Stefan Maszewski

Prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, współautorka obowiązującej podstawy programowej i specjalistka w dziedzinie nauczania matematyki, ostro krytykuje „Nasz elementarz", z którego od września ubiegłego roku uczą się prawie wszyscy pierwszoklasiści.

W publikacji, która właśnie ukazała się w branżowym kwartalniku „Ruch Pedagogiczny", profesor pisze wprost, że rządowe wydawnictwo nie uwzględnia właściwości rozwoju umysłowego pierwszaków ani prawidłowości kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych.

Wskazuje, że liczne błędy merytoryczne, które znajdują się na stronach matematycznych elementarza, utrudniają rozwój logicznego myślenia dzieci, a przez to nauczyciele nie mogą harmonijnie i skutecznie kierować edukacją matematyczną.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Edukacja
Podróż w stronę rozwoju. WSKZ inspiruje do nauki
Materiał Promocyjny
Jak urządzić pokój ucznia? Podziel go na strefy!
Materiał Promocyjny
Kiedy najlepiej zacząć uczyć dziecko angielskiego: 3-5 lat czy później?
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Reklama
Reklama