Kampania z wykorzystaniem AI ostrzega przed udostępnianiem zdjęć dzieci w intrenecie

Indyjska policja rozpoczęła kampanię społeczną ostrzegającą przed „sharentingiem” czyli udostępnianiem wizerunku dzieci w internecie.

Publikacja: 25.07.2023 16:41

Dzieci, których wizerunek jest udostępniany w internecie, w przyszłości mogą stać się ofiarami kradz

Sharenting

Dzieci, których wizerunek jest udostępniany w internecie, w przyszłości mogą stać się ofiarami kradzieży tożsamości

Foto: https://unsplash.com/@caleb_woods

jcs

Indyjska Assam Police udostępniła cztery zdjęcia bardzo do siebie podobnych dzieci (wszystkie wygenerowane przez AI) opatrzone hashtagiem: #DontBeASharent. Są na nich też podpisy – jeden z nich brzmi: „Dzieci to nie trofea mediów społecznościowych.” Autorzy kampanii podkreślają, by rodzice nie handlowali prywatnością dzieci w zamian za lajki. „Cyfrowe blizny pozostają” – można przeczytać na Twitterze.

To w ostatnim czasie nie pierwsza kampania, która zwraca uwagę na prywatność dzieci w sieci. Podobną przedstawiło Deutsche Telekom. Zrobiono wówczas zdjęcie dziecka o imieniu Ella i wykorzystano sztuczną inteligencję do stworzenia cyfrowej starszej wersji dziewczynki, która rozmawia z rodzicami o tym, dlaczego nie powinni udostępniać jej zdjęć w Internecie.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Trendy
Nieznaczny spadek czytelnictwa w Polsce w 2024 r.
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Trendy
Badanie umiejętności dorosłych. Jest źle
Trendy
Econverse 2024: Młoda Polska rozpala przyszłość biznesu i innowacji
Trendy
Więcej książek, mniejsza sprzedaż, wyższe ceny. Raport o rynku wydawniczym w 2023 roku
Trendy
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Długa tradycja święta literatury