Kampania z wykorzystaniem AI ostrzega przed udostępnianiem zdjęć dzieci w intrenecie

Indyjska policja rozpoczęła kampanię społeczną ostrzegającą przed „sharentingiem” czyli udostępnianiem wizerunku dzieci w internecie.

Publikacja: 25.07.2023 16:41

Dzieci, których wizerunek jest udostępniany w internecie, w przyszłości mogą stać się ofiarami kradz

Sharenting

Dzieci, których wizerunek jest udostępniany w internecie, w przyszłości mogą stać się ofiarami kradzieży tożsamości

Foto: https://unsplash.com/@caleb_woods

jcs

Indyjska Assam Police udostępniła cztery zdjęcia bardzo do siebie podobnych dzieci (wszystkie wygenerowane przez AI) opatrzone hashtagiem: #DontBeASharent. Są na nich też podpisy – jeden z nich brzmi: „Dzieci to nie trofea mediów społecznościowych.” Autorzy kampanii podkreślają, by rodzice nie handlowali prywatnością dzieci w zamian za lajki. „Cyfrowe blizny pozostają” – można przeczytać na Twitterze.

To w ostatnim czasie nie pierwsza kampania, która zwraca uwagę na prywatność dzieci w sieci. Podobną przedstawiło Deutsche Telekom. Zrobiono wówczas zdjęcie dziecka o imieniu Ella i wykorzystano sztuczną inteligencję do stworzenia cyfrowej starszej wersji dziewczynki, która rozmawia z rodzicami o tym, dlaczego nie powinni udostępniać jej zdjęć w Internecie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Trendy
Nieznaczny spadek czytelnictwa w Polsce w 2024 r.
Trendy
Badanie umiejętności dorosłych. Jest źle
Trendy
Econverse 2024: Młoda Polska rozpala przyszłość biznesu i innowacji
Trendy
Więcej książek, mniejsza sprzedaż, wyższe ceny. Raport o rynku wydawniczym w 2023 roku
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Trendy
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Długa tradycja święta literatury