Kampania z wykorzystaniem AI ostrzega przed udostępnianiem zdjęć dzieci w intrenecie

Indyjska policja rozpoczęła kampanię społeczną ostrzegającą przed „sharentingiem” czyli udostępnianiem wizerunku dzieci w internecie.

Publikacja: 25.07.2023 16:41

Dzieci, których wizerunek jest udostępniany w internecie, w przyszłości mogą stać się ofiarami kradz

Sharenting

Dzieci, których wizerunek jest udostępniany w internecie, w przyszłości mogą stać się ofiarami kradzieży tożsamości

Foto: https://unsplash.com/@caleb_woods

jcs

Indyjska Assam Police udostępniła cztery zdjęcia bardzo do siebie podobnych dzieci (wszystkie wygenerowane przez AI) opatrzone hashtagiem: #DontBeASharent. Są na nich też podpisy – jeden z nich brzmi: „Dzieci to nie trofea mediów społecznościowych.” Autorzy kampanii podkreślają, by rodzice nie handlowali prywatnością dzieci w zamian za lajki. „Cyfrowe blizny pozostają” – można przeczytać na Twitterze.

To w ostatnim czasie nie pierwsza kampania, która zwraca uwagę na prywatność dzieci w sieci. Podobną przedstawiło Deutsche Telekom. Zrobiono wówczas zdjęcie dziecka o imieniu Ella i wykorzystano sztuczną inteligencję do stworzenia cyfrowej starszej wersji dziewczynki, która rozmawia z rodzicami o tym, dlaczego nie powinni udostępniać jej zdjęć w Internecie.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Trendy
Econverse 2024: Młoda Polska rozpala przyszłość biznesu i innowacji
Trendy
Więcej książek, mniejsza sprzedaż, wyższe ceny. Raport o rynku wydawniczym w 2023 roku
Trendy
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Długa tradycja święta literatury
Trendy
Jak Polacy czytają książki? Ranking: czytelnictwo nad Wisłą ma się coraz lepiej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Trendy
Wybrano Młodzieżowe słowo roku 2023. Co znaczy „rel”?