Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe zasady oceniania nauczycieli i dyrektorów

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady oceniania pracy nauczycieli i dyrektorów szkół. Resort podkreśla, że celem nowelizacji jest uproszczenie procedur, ujednolicenie kryteriów oraz zwiększenie przejrzystości procesu. Projekt został skierowany do konsultacji społecznych.

Publikacja: 05.08.2025 09:49

Nowe zasady oceniania nauczycieli i dyrektorów

Foto: PAP/Darek Delmanowicz

Jedną z kluczowych zmian jest uproszczenie systemu punktowego. Obecnie ocena poziomu spełniania poszczególnych kryteriów jest szczegółowa, z możliwością przyznawania części punktów. Po zmianach każdy element będzie oceniany w skali od 0 do 3 punktów – bez wartości ułamkowych. Analogiczny system będzie obowiązywał przy ocenie pracy dyrektorów. Nowe progi przewidują: ocena wyróżniająca przy wyniku co najmniej 90 proc., ocena bardzo dobra w przedziale 75–89 proc., ocena dobra w przedziale 55–74 proc. oraz ocena negatywna poniżej 55 proc.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nauczyciele
Kolejna szansa na laptop dla nauczyciela. Rusza IV edycja programu
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nauczyciele
Stres, wypalenie, przemęczenie. To o polskich nauczycielach mówi najnowsze badanie
Nauczyciele
W szkołach pojawią się koordynatorzy cyfrowi. MEN przeszkoli 25 tys. nauczycieli
Nauczyciele
„Moc relacji w edukacji” – 10 mln zł na zmianę wizerunku nauczyciela. Czy to wystarczy?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nauczyciele
Edukacja zdrowotna od września 2025. MEN udostępnia materiały dla nauczycieli i rodziców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama