Kolejny strajk nauczycieli może być włoski

Do ZNP trafiają odpowiedzi nauczycieli na ankietę w związku z ewentualnym kolejnym strajkiem. Na podstawie danych z czterech województw można powiedzieć, że strajk włoski jest "rzeczą dominującą" - poinformował w Radiu Zet Sławomir Broniarz, szef Związku Nauczycielstwa Polskiego.

Aktualizacja: 30.09.2019 11:24 Publikacja: 30.09.2019 09:26

Kolejny strajk nauczycieli może być włoski

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

zew

Sławomir Broniarz powiedział, że w kwietniu nauczyciele pokazali, iż są gotowi na "bardzo dramatyczną, bardzo spektakularną, ale także bardzo kosztowną formę protestu". - O tym, jaka będzie forma protestu po wyborach, zdecyduje przede wszystkim wynik sondażu, który robimy - dodał w Radiu Zet szef ZNP.

Sondaż związku miał trwać do końca września. - On zawierał trzy pytania: co sądzimy o polityce, o jakości edukacyjnej działalności w naszym kraju, jaka ewentualnie jest nasza ocena tego systemu, co chcielibyśmy w pierwszej kolejności naprawić i trzecie pytanie dotyczyło form protestu - mówił Broniarz. Jak ujawnił, ocena dwóch pierwszych kwestii wypadła "bardzo negatywnie". Z ankiety wynika, że nauczyciele chcą zmian zasad finansowania edukacji, w tym podwyżek, oraz zmiany podstawy programowej i zwiększenia autonomii w szkole.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?