Aktualizacja: 22.03.2018 22:37 Publikacja: 22.03.2018 14:44
W dyskusji wzięli udział (od lewej): Marek Metrycki, partner zarządzający w Deloitte Polska; Marcin Biernacki, Interaktywne Edukacyjne Muzeum w Paczkowie; Marcin Bruszewski, wiceprezes fundacji Social Wolves, organizator olimpiady Zwolnieni z Teorii; Jarosław Pytlak, dyrektor Zespołu Szkół STO na warszawskim Bemowie, oraz Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”
Foto: Robert Gardziński
Nie da się stworzyć systemu edukacyjnego, który byłby aktualny przez dziesięciolecia. W zależności od tego, jak zmieniać się będzie gospodarka, tak należy reformować szkołę. Jakie zmiany powinna przejść oświata, by odpowiadała na wyzwania gospodarki 4.0 i 5.0, zastanawiali się uczestnicy panelu „System edukacji formalnej od szkoły podstawowej do ukończenia szkoły średniej (liceum): gdzie jesteśmy i co trzeba zmienić, aby szkoła kształtowała młodych ludzi dostosowanych do potrzeb dalszego procesu edukacji i rynku pracy?”.
Postawiliśmy na decentralizację i autonomię szkół. To przynosi efekty – mówi Kristina Kallas, minister edukacji i badań Estonii.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Wiosną 2025 roku Zakopane ponownie stanie się miejscem spotkania naukowców, pedagogów, nauczycieli, studentów i wszystkich osób zainteresowanych przyszłością edukacji. XXXI Tatrzańskie Sympozjum Naukowe „Edukacja jutra” zapowiada się jako jedno z najważniejszych forów debat o przyszłości polskiego szkolnictwa, przyciągając nie tylko specjalistów, ale i obserwatorów szukających odpowiedzi na pytania o kształt i sens współczesnego nauczania.
Dla jurorów tegorocznego plebiscytu „Młodzieżowe Słowo Roku” najciekawszym słowem było „czemó”. Znaczenie jest standardowe, ale nikt nie wie, dlaczego na końcu wyrazu jest „ó”. A może to po prostu „o” z akcentem?
Już nie wystarczy 50 proc. obecności na zajęciach, by być klasyfikowanym. Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowuje nowe przepisy dotyczące frekwencji w szkole. „Rzeczpospolita” dowiaduje się z kręgów bliskich resortu Barbary Nowackiej, że zmiana może być rewolucyjna.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
W redakcji "Rzeczpospolitej" rozumiemy, że edukacja jest ważna. Bo to od niej zależy przyszłość i dobrobyt naszego kraju. Dlatego rozpoczynamy debatę o tym, w jaki sposób i w jakim kierunku powinny iść zmiany w szkole.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Egzamin z języka nowożytnego będzie ostatnim, z jakim przyjdzie zmierzyć się ósmoklasistom. Większość osób przystąpi do egzaminu z angielskiego. Ma on na celu sprawdzenie, w jakim stopniu uczniowie spełniają wymagania z podstawy programowej.
Uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych w maju przystąpią do trzech obowiązkowych egzaminów. Jednym z nich będzie egzamin ósmoklasisty z matematyki. Wyjaśniamy, jak będzie wyglądał i jakie wymagania obejmie.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji stara się zachęcić młodych ludzi do wstępowania do klas mundurowych, czyli takich, nad którymi patronat ma policja oraz Straż Graniczna. Co proponuje MSWiA?
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Marzena Tabor-Olszewska rozmawia z Joanną Ćwiek-Świdecką, dziennikarką „Rzeczpospolitej”, na temat zamieszania wokół wykształcenia ministry ds. równości, Katarzyny Kotuli. Na stronie internetowej Sejmu widniała informacja o posiadaniu przez nią dyplomu Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, choć ministra nie obroniła pracy magisterskiej. Czy to tylko błąd? Czy utrzymywanie opinii społecznej w nieprawdzie?
30 lat temu Sąd Najwyższy usankcjonował kłamstwo w polityce, dość nisko zawieszając poprzeczkę dla standardów etycznych w życiu publicznym. Sprawy ministry Kotuli lub „absolwentów” Collegium Humanum są tego pokłosiem.
Jakie wykształcenie ma osoba po liceum, która nie zdawała matury? Czy osoba, która ukończyła studia, ale nie obroniła pracy dyplomowej, ma wykształcenie wyższe? Warunki uzyskania wykształcenia określone są między innymi w Ustawie z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe.
- Wszyscy widzą ten fałsz. Wszyscy widzą PiS-owskiego, dosyć nielotnego, drętwego kandydata. Gdzie mu do (Donalda) Trumpa - mówiła minister edukacji Barbara Nowacka w TVN24, pytana o wnioski, jakie płyną z kampanii wyborczej Donalda Trumpa.
Środowiska oświatowe są zaniepokojone nagłą decyzją dotyczącą edukacji zdrowotnej i uczynienie z niej przedmiotu nieobowiązkowego. Obawiają się też, że duża reforma edukacji planowana na 2026 r. może pójść do kosza.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas