Mniej testów, więcej doświadczeń i czas na nudę. Czy tak powinna wyglądać szkoła przyszłości?

Więcej pracy przy projektach, mniejszy nacisk na wiedzę teoretyczną – tak zdaniem ekspertów powinna zmienić się polska szkoła.

Aktualizacja: 22.03.2018 22:37 Publikacja: 22.03.2018 14:44

W dyskusji wzięli udział (od lewej): Marek Metrycki, partner zarządzający w Deloitte Polska; Marcin

W dyskusji wzięli udział (od lewej): Marek Metrycki, partner zarządzający w Deloitte Polska; Marcin Biernacki, Interaktywne Edukacyjne Muzeum w Paczkowie; Marcin Bruszewski, wiceprezes fundacji Social Wolves, organizator olimpiady Zwolnieni z Teorii; Jarosław Pytlak, dyrektor Zespołu Szkół STO na warszawskim Bemowie, oraz Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”

Foto: Robert Gardziński

Nie da się stworzyć systemu edukacyjnego, który byłby aktualny przez dziesięciolecia. W zależności od tego, jak zmieniać się będzie gospodarka, tak należy reformować szkołę. Jakie zmiany powinna przejść oświata, by odpowiadała na wyzwania gospodarki 4.0 i 5.0, zastanawiali się uczestnicy panelu „System edukacji formalnej od szkoły podstawowej do ukończenia szkoły średniej (liceum): gdzie jesteśmy i co trzeba zmienić, aby szkoła kształtowała młodych ludzi dostosowanych do potrzeb dalszego procesu edukacji i rynku pracy?”.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?