Mniej testów, więcej doświadczeń i czas na nudę. Czy tak powinna wyglądać szkoła przyszłości?

Więcej pracy przy projektach, mniejszy nacisk na wiedzę teoretyczną – tak zdaniem ekspertów powinna zmienić się polska szkoła.

Aktualizacja: 22.03.2018 22:37 Publikacja: 22.03.2018 14:44

W dyskusji wzięli udział (od lewej): Marek Metrycki, partner zarządzający w Deloitte Polska; Marcin

W dyskusji wzięli udział (od lewej): Marek Metrycki, partner zarządzający w Deloitte Polska; Marcin Biernacki, Interaktywne Edukacyjne Muzeum w Paczkowie; Marcin Bruszewski, wiceprezes fundacji Social Wolves, organizator olimpiady Zwolnieni z Teorii; Jarosław Pytlak, dyrektor Zespołu Szkół STO na warszawskim Bemowie, oraz Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”

Foto: Robert Gardziński

Nie da się stworzyć systemu edukacyjnego, który byłby aktualny przez dziesięciolecia. W zależności od tego, jak zmieniać się będzie gospodarka, tak należy reformować szkołę. Jakie zmiany powinna przejść oświata, by odpowiadała na wyzwania gospodarki 4.0 i 5.0, zastanawiali się uczestnicy panelu „System edukacji formalnej od szkoły podstawowej do ukończenia szkoły średniej (liceum): gdzie jesteśmy i co trzeba zmienić, aby szkoła kształtowała młodych ludzi dostosowanych do potrzeb dalszego procesu edukacji i rynku pracy?”.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej