Są one wynikiem zmian społecznych i demograficznych oraz rosnących oczekiwań studentów i pracodawców. Eksperci są zdania, że polski system szkolnictwa wyższego jest w punkcie, w którym konieczne jest wytyczenie kierunku dalszych zmian. Bez tego możemy zmarnować duży potencjał drzemiący w pracownikach polskich uczelni.
– Kształcenie w dobie bardziej niż dynamicznie rozwijających się nowych technologii, takich choćby jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość wymaga nieustannej aktualizacji wiedzy, ale też zmian w sposobach jej przekazywania, dostosowania narzędzi i języka kształcenia do możliwości i potrzeb nowego pokolenia studentów – mówią przedstawiciele uczelni.
Wyzwaniem dla uczelni jest także coraz mniejsza liczba studentów.
– Jak rektorzy polskich uczelni postrzegają nowe wyzwania i trendy?
– Jakie strategie rozwoju planują, aby sprostać oczekiwaniom studentów i wymaganiom rynku pracy?