Podręcznik czy laptop? Ciekawe wnioski z badań wśród nauczycieli i rodziców

W opinii zdecydowanej większości badanych nauczycieli i rodziców papierowe materiały edukacyjne, podręczniki i także karty pracy, poprawiają umiejętność czytania.

Publikacja: 10.11.2024 12:37

Podręcznik czy laptop? Ciekawe wnioski z badań wśród nauczycieli i rodziców

Foto: Adobe Stock

Tekst powstał przy współpracy z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi SA.

Na zlecenie firmy Epson w sierpniu i wrześniu przeprowadzono badania w 20 krajach europejskich, w których wzięło udział ponad 4200 nauczycieli i blisko 21 tysięcy rodziców dzieci w wieku od 8 do 16 lat. W Polsce wzięło w nim udział 203 nauczycieli i 1032 rodziców. Zebrane wyniki dowodzą, że nauczyciele i rodzice w Polsce zdecydowanie chcą równowagi między nauczaniem tradycyjnym i cyfrowym oraz większego wykorzystania „papierowych” podręczników w szkole.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Szkoły podstawowe i średnie
Prace domowe pod lupą. MEN zapowiada ewaluację i możliwe zmiany
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Szkoły podstawowe i średnie
Nowy rok szkolny 2025/2026 – najważniejsze daty w kalendarzu ucznia i nauczyciela
Szkoły podstawowe i średnie
MEN uruchamia program wsparcia dla małych szkół podstawowych
Szkoły podstawowe i średnie
Uczniowie z prawem do odpoczynku. RPD przedstawia projekt ustawy
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Szkoły podstawowe i średnie
Katarzyna Lubnauer: lekcje strzelania są już w 600 gminach w Polsce
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont