Reklama

Małopolska kuratorka oświaty marzy o trzystopniowej skali ocen w szkole

Gabriela Olszowska marzy o tym, by zmienić skalę ocen na taką, która w lepszym stopniu wskazuje, co uczeń już umie, a czego jeszcze nie opanował. – Na razie jednak jest skala od jeden do sześć i raczej się to nie zmieni – mówi małopolska kuratorka oświaty.

Publikacja: 09.10.2024 13:26

Gabriela Olszowska marzy o tym, by zmienić skalę ocen na taką, która w lepszym stopniu wskazuje, co

Gabriela Olszowska marzy o tym, by zmienić skalę ocen na taką, która w lepszym stopniu wskazuje, co uczeń już umie.

Foto: Fotorzepa, Łukasz Solski

- Gdyby to ode mnie zależało, wprowadziłabym trójelementową skalę ocen. Byłoby to dobrze, wystarczy, jeszcze raz – mówi Gabriela Olszowska, małopolska kurator oświaty i specjalistka w zakresie oceniania w szkole. Olszowska była gościem podcastu „Szkoła na nowo” w którym rozmawiamy o tym, w jaki sposób zmienić polski system edukacji. 

Ekspertka tłumaczyła, że powinno się odejść w szkole od oceniania intuicyjnego i skupić się na ocenianiu kształtującym. Tak, by z poszczególnej oceny płynęła dla dziecka nauka, nad czym powinien jeszcze popracować a co opanował w stopniu wystarczającym. Dziś często jest tak, że uczeń nie wie, dlaczego dostał konkretną ocenę.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Szkoły podstawowe i średnie
„Włącz Szacunek. Wyłącz Hejt”. Nowa inicjatywa Ministerstwa Cyfryzacji w walce z cyberprzemocą
Szkoły podstawowe i średnie
Nowy rok szkolny, nowe obowiązki. Zmiany w Systemie Informacji Oświatowej
Szkoły podstawowe i średnie
Tylko jedna godzina tygodniowo. Od 1 września zmiany w planach lekcji
Szkoły podstawowe i średnie
Edukacja medialna w szkołach od 2026 roku. „Absolutna nowość” w podstawie programowej
Szkoły podstawowe i średnie
Rewolucja w terminach ferii zimowych. Nowy harmonogram w 2026 i 2027 roku
Reklama
Reklama