Od zakuwania do praktyki – czy konieczna jest reforma polskiej edukacji?

Współczesnej Polsce potrzebna jest nowa fala przedsiębiorczości. Już w szkole warto postawić nacisk na kompetencje, które pozwolą młodym ludziom generować nowe produkty, usługi, rozwiązania i pomysły.

Publikacja: 24.12.2022 23:19

W szkole jest za dużo zajęć teoretycznych, za mało ćwiczeń i doświadczeń

W szkole jest za dużo zajęć teoretycznych, za mało ćwiczeń i doświadczeń

Foto: Adobe Stock

Od nowego roku szkolnego podstawy przedsiębiorczości zastąpi nowy przedmiot biznes i zarządzanie. Kluczowa zmiana ma polegać na realizowaniu prawdziwych projektów w szkole, co pozwoli zdobyć wiedzę w praktyce. To krok w dobrą stronę dla polskiej edukacji. Krok, który jest szansą na poprawę nie tylko przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, ale szansą na zmianę w systemie nauczania w Polsce na taki, który przystaje do XXI wieku. Paradoksalnie tu nie chodzi tylko o „jednorożce” w biznesie i polską gospodarkę. W zapowiedzi zmian tego przedmiotu kluczowy jest z mojej perspektywy aspekt wzmacniania zespołowości i zdobycia umiejętności współpracy przede wszystkim poprzez praktykę. To przyda się każdemu z nas w zasadzie w każdej sferze życia.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Szkoły podstawowe i średnie
Edukacja zdrowotna i zdrowie psychiczne w szkołach. RPO pyta MEN o konkretne działania
Szkoły podstawowe i średnie
Mniej uczniów i nauczycieli, zwłaszcza na wsi. Co dalej?
Szkoły podstawowe i średnie
MEN proponuje nowe zasady likwidacji szkół. Reforma w cieniu kryzysu demograficznego
Szkoły podstawowe i średnie
Zmiany w organizacji szkolnych oddziałów sportowych od 2025 roku
Szkoły podstawowe i średnie
Czy w szkole można zrezygnować z ocen i pasków na świadectwie?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama