Od zakuwania do praktyki – czy konieczna jest reforma polskiej edukacji?

Współczesnej Polsce potrzebna jest nowa fala przedsiębiorczości. Już w szkole warto postawić nacisk na kompetencje, które pozwolą młodym ludziom generować nowe produkty, usługi, rozwiązania i pomysły.

Publikacja: 24.12.2022 23:19

W szkole jest za dużo zajęć teoretycznych, za mało ćwiczeń i doświadczeń

W szkole jest za dużo zajęć teoretycznych, za mało ćwiczeń i doświadczeń

Foto: Adobe Stock

Od nowego roku szkolnego podstawy przedsiębiorczości zastąpi nowy przedmiot biznes i zarządzanie. Kluczowa zmiana ma polegać na realizowaniu prawdziwych projektów w szkole, co pozwoli zdobyć wiedzę w praktyce. To krok w dobrą stronę dla polskiej edukacji. Krok, który jest szansą na poprawę nie tylko przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, ale szansą na zmianę w systemie nauczania w Polsce na taki, który przystaje do XXI wieku. Paradoksalnie tu nie chodzi tylko o „jednorożce” w biznesie i polską gospodarkę. W zapowiedzi zmian tego przedmiotu kluczowy jest z mojej perspektywy aspekt wzmacniania zespołowości i zdobycia umiejętności współpracy przede wszystkim poprzez praktykę. To przyda się każdemu z nas w zasadzie w każdej sferze życia.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Szkoły podstawowe i średnie
Katarzyna Lubnauer: lekcje strzelania są już w 600 gminach w Polsce
Szkoły podstawowe i średnie
Czy do szkół powinno wrócić przysposobienie obronne? Gen. Bogusław Pacek tłumaczy
Szkoły podstawowe i średnie
Lekcja dla Polaków ze społeczeństwa obywatelskiego. Czy przedmiot Barbary Nowackiej zda egzamin?
Szkoły podstawowe i średnie
Podcast „Szkoła na nowo”: Ściąganie i prace domowe w czasach sztucznej inteligencji
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Szkoły podstawowe i średnie
Jarosław Pytlak: Deregulujmy oświatę, zlikwidujmy niektóre szkolne świadectwa