Od zakuwania do praktyki – czy konieczna jest reforma polskiej edukacji?

Współczesnej Polsce potrzebna jest nowa fala przedsiębiorczości. Już w szkole warto postawić nacisk na kompetencje, które pozwolą młodym ludziom generować nowe produkty, usługi, rozwiązania i pomysły.

Publikacja: 24.12.2022 23:19

W szkole jest za dużo zajęć teoretycznych, za mało ćwiczeń i doświadczeń

W szkole jest za dużo zajęć teoretycznych, za mało ćwiczeń i doświadczeń

Foto: Adobe Stock

Od nowego roku szkolnego podstawy przedsiębiorczości zastąpi nowy przedmiot biznes i zarządzanie. Kluczowa zmiana ma polegać na realizowaniu prawdziwych projektów w szkole, co pozwoli zdobyć wiedzę w praktyce. To krok w dobrą stronę dla polskiej edukacji. Krok, który jest szansą na poprawę nie tylko przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, ale szansą na zmianę w systemie nauczania w Polsce na taki, który przystaje do XXI wieku. Paradoksalnie tu nie chodzi tylko o „jednorożce” w biznesie i polską gospodarkę. W zapowiedzi zmian tego przedmiotu kluczowy jest z mojej perspektywy aspekt wzmacniania zespołowości i zdobycia umiejętności współpracy przede wszystkim poprzez praktykę. To przyda się każdemu z nas w zasadzie w każdej sferze życia.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Szkoły podstawowe i średnie
MEN uruchamia program wsparcia dla małych szkół podstawowych
Szkoły podstawowe i średnie
Uczniowie z prawem do odpoczynku. RPD przedstawia projekt ustawy
Szkoły podstawowe i średnie
Katarzyna Lubnauer: lekcje strzelania są już w 600 gminach w Polsce
Szkoły podstawowe i średnie
Czy do szkół powinno wrócić przysposobienie obronne? Gen. Bogusław Pacek tłumaczy
Szkoły podstawowe i średnie
Lekcja dla Polaków ze społeczeństwa obywatelskiego. Czy przedmiot Barbary Nowackiej zda egzamin?