Od zakuwania do praktyki – czy konieczna jest reforma polskiej edukacji?

Współczesnej Polsce potrzebna jest nowa fala przedsiębiorczości. Już w szkole warto postawić nacisk na kompetencje, które pozwolą młodym ludziom generować nowe produkty, usługi, rozwiązania i pomysły.

Publikacja: 24.12.2022 23:19

W szkole jest za dużo zajęć teoretycznych, za mało ćwiczeń i doświadczeń

W szkole jest za dużo zajęć teoretycznych, za mało ćwiczeń i doświadczeń

Foto: Adobe Stock

Od nowego roku szkolnego podstawy przedsiębiorczości zastąpi nowy przedmiot biznes i zarządzanie. Kluczowa zmiana ma polegać na realizowaniu prawdziwych projektów w szkole, co pozwoli zdobyć wiedzę w praktyce. To krok w dobrą stronę dla polskiej edukacji. Krok, który jest szansą na poprawę nie tylko przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, ale szansą na zmianę w systemie nauczania w Polsce na taki, który przystaje do XXI wieku. Paradoksalnie tu nie chodzi tylko o „jednorożce” w biznesie i polską gospodarkę. W zapowiedzi zmian tego przedmiotu kluczowy jest z mojej perspektywy aspekt wzmacniania zespołowości i zdobycia umiejętności współpracy przede wszystkim poprzez praktykę. To przyda się każdemu z nas w zasadzie w każdej sferze życia.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Szkoły podstawowe i średnie
Zmiany w ramowych planach nauczania szkół publicznych
Szkoły podstawowe i średnie
Podręcznik czy laptop? Ciekawe wnioski z badań wśród nauczycieli i rodziców
Szkoły podstawowe i średnie
Małopolska kuratorka oświaty marzy o trzystopniowej skali ocen w szkole
Szkoły podstawowe i średnie
"Szkoła na nowo": Edukacja obywatelska zamiast HiT – co zmieni się w szkole?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Szkoły podstawowe i średnie
Jak uczyć historii Polski? Politycy i historycy na konferencji