Reklama

Tęczowy, biały, pomarańczowy – czy w szkole w ogóle potrzebna jest ta dyskusja?

Szkoła powinna uczyć równości i tolerancji a nie tego, czyje poglądy są lepsze. Przecież nie ma jednego, uniwersalnego pomysłu na szczęście.

Publikacja: 28.10.2022 15:16

"Tęczowy piątek" organizowany jest w Polsce już po raz kolejny.

"Tęczowy piątek" organizowany jest w Polsce już po raz kolejny.

Foto: belyaaa

„Kolorowe kredki, po prostu wszystko w tych tęczowych barwach” – mówił jakiś czas temu w programie „Minęła 20” poseł Solidarnej Polski Janusz Kowalski oceniając środowisko LGBT+. Wypowiedź ta później stała się przedmiotem wielu memów. Ale czy naprawdę jest się z czego śmiać, skoro „kolorowe ideologie” rzeczywiście nie są obce w szkole?

Ostatni piątek października to od kilku lat czas, gdy w szkołach organizowane są „Tęczowe piątki” – czy dzień solidarności z młodzieżą LGBT+. W tym roku wydarzenie ma mniej charakter szkolny, bardziej ogólnospołeczny. To plakaty, billboardy i spoty z internecie. Z uwagi na kontrowersyjność wydarzenia i problemy związane z kuratoryjnymi kontrolami w latach poprzednich, w tym roku „Tęczowy piątek” obchodzony jest po cichu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Szkoły podstawowe i średnie
Nowe podstawy przyrodnicze: czas decyzji i publicznej debaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Szkoły podstawowe i średnie
„Edukacja z wojskiem” wraca do polskich szkół
Szkoły podstawowe i średnie
Uczniowie masowo rezygnują z zajęć z edukacji zdrowotnej. Dlaczego?
Szkoły podstawowe i średnie
Nowe zasady dla uczniów z Ukrainy. MEN określiło terminy egzaminacyjnych deklaracji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Szkoły podstawowe i średnie
MEN zapowiada przegląd schronów w szkołach. „Musimy być przygotowani”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama