Na rynek pracy wchodzą coraz bardziej wymagające pokolenia

Pracodawcy coraz częściej zdają sobie sprawę, że nie mają wyboru; muszą uwzględnić potrzeby i oczekiwania młodych generacji , które nie chcą żyć i pracować tak jak ich rodzice. Chcą większej elastyczności i wspierających szefów.

Publikacja: 26.06.2022 21:00

Na rynek pracy wchodzą coraz bardziej wymagające pokolenia

Foto: Adobe Stock

Przybywa badań i analiz, które mogą pracodawcom podpowiedzieć, jak dotrzeć do milenialsów i kandydatów z generacji Z, określanych często jako zoomersi. To dobra wiadomość dla absolwentów szkół i uczelni wchodzących teraz na rynek pracy, bo oznacza, że bardziej świadomi pracodawcy (ci, którzy biorą pod uwagę wyniki badań) z większym zrozumieniem podejdą do oczekiwań młodych kandydatów.

A te oczekiwania, jak wynika z opublikowanych ostatnio raportów Inkubatora UW, PwC czy Deloitte, nie ograniczają się do większej elastyczności i dobrych zarobków, co eksperci HR i socjologowie tłumaczą odczuwanym często przez młode pokolenia brakiem stabilności finansowej.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Rynek pracy
Socjolog: Mamy XXI wiek, a pracodawca szuka człowieka renesansu
Rynek pracy
Rosji brakuje rąk do pracy. Putin wysyła dzieci do fabryk
Rynek pracy
Firmy ruszają na rekrutacyjne łowy, ale bez zwiększania zatrudnienia
Rynek pracy
Bezrobocie to już przeszłość. Czerwcowe dane najlepsze w historii
Rynek pracy
Zagraniczne firmy silniej wsparły polski rynek pracy w IT