Tekst powstał we współpracy z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi SA
Wraz z wiceminister Katarzyną Lubnauer przedstawiła priorytety, które mają kształtować polskie szkoły w roku 2025/2026. Nowe wytyczne koncentrują się na jakości kształcenia, dobrostanie uczniów i warunkach pracy nauczycieli.
Priorytety edukacyjne: kompetencje, obywatelskość i zdrowie
Ministerstwo Edukacji Narodowej wyznaczyło osiem kluczowych obszarów działań, które będą wyznaczały kierunek działań szkół i placówek edukacyjnych. Na pierwszym miejscu znalazło się kształtowanie myślenia analitycznego oraz interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów ścisłych i przyrodniczych. MEN podkreśla, że rozwój kompetencji matematycznych i naukowych to fundament nowoczesnej edukacji oraz klucz do przygotowania przyszłych specjalistów.
Drugim filarem nowej polityki ma być edukacja obywatelska i patriotyczna – szkoła ma wychowywać nie tylko do wiedzy, ale i do odpowiedzialności społecznej, lokalnego zaangażowania i świadomości obywatelskiej. Podobny nacisk położono na promocję zdrowego trybu życia, aktywność fizyczną i profilaktykę – zarówno zdrowotną, jak i psychiczną.
Czytaj więcej
Nauczyciele wychowania fizycznego mają zyskać większą elastyczność w dostosowywaniu aktywności fi...