Warszawski ratusz szkoli nauczycieli HiT. Zajęcia są bezpłatne

16 września w ramach projektu „Akademickie Laboratorium HiTu” ruszają wykłady z historii najnowszej oraz wiedzy o społeczeństwie dla warszawskich nauczycieli. Zajęcia poprowadzą historycy, politolodzy i socjolodzy z Uniwersytetu Warszawskiego.

Publikacja: 12.09.2022 14:52

Nauczyciele nie muszą korzystać z podręcznika prof. Roszkowskiego

Nauczyciele nie muszą korzystać z podręcznika prof. Roszkowskiego

Foto: Fotorzepa

jcs

- W ramach projektu „Akademickie Laboratorium HiTu!” chcemy oddać głos najlepszym z najlepszych, wykładowcom akademickim, i w ten sposób wesprzeć nauczycieli w przygotowaniu metodycznym do realizacji zajęć z przedmiotu historia i teraźniejszość – podkreśla Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. – Projekt jest realizowany wspólnie z Wydziałem Historii Uniwersytetu Warszawskiego i ma również na celu poszerzenie wiedzy uczestników na temat przemian politycznych, społecznych i kulturalnych na świecie po 1945 roku. To cykl 16 bezpłatnych warsztatów realizowanych w ciągu 8 spotkań – dodaje wiceprezydent.

Czego nauczą się na HiT? 

Tematyka zajęć obejmuje kluczowe zagadnienia z historii najnowszej i wos, obecne w nowej podstawie programowej HiT. Dotyczyć będą nie tylko Polski, ale też i świata – Unii Europejskiej, Bliskiego Wschodu i Chin. Planowane są także wykłady dotyczące praw człowieka i obywatela oraz dobryk praktyk w zakresie nauczania HiT.

Wykłady w ramach „Akademickiego Laboratorium HiTu!” rozpoczynają się 16 września. Zapisy prowadzone są za pośrednictwem strony: kursy.wcies.edu.pl.

Zajęcia będą się odbywały na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Krakowskie Przedmieście 26/28 w Warszawie. Warunkiem zaliczenia zajęć jest 80 proc. obecność na wykładach. 

Historia i teraźniejszość to nowy przedmiot, który wszedł do szkół średnich od września tego roku zastępując Wiedzę o społeczeństwie. Od samego początku wywołał szereg kontrowersji. Problematyczny jest zwłaszcza jeden z podręczników dopuszczonych do nauki przedmiotu, którego autorem jest prof. Wojciech Roszkowski. Zarzucono mu brak obiektywizmu i próbę ideologizowania młodzieży. Wielu nauczycieli zdecydowało, że będzie uczyć bez podręcznika.

Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Dysleksja – to nie są wymysły „facetek z poradni”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Organizacje społeczne: nie o takie szkoły walczyliśmy przed wyborami w 2023 r.
Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Wolna szkoła – czy to w ogóle możliwe?
Oświata
Czy powinno się uczyć pisania w zerówce? Odpowiada Facetka_z_Poradni
Oświata
Jaka szkoła po 2026 r.? MEN rozpoczyna konsultacje reformy edukacji