Wiceprezes ZNP: Nie rekomendujemy strajku okupacyjnego

- Słyszymy o pomysłach na strajk okupacyjny. Kierownictwo związku nie rekomenduje takiej formy strajku - powiedział w TVN24 Krzysztof Baszczyński, wiceprezes Związku Nauczycielstwa Polskiego. Dodał, że "na ten moment" nie są takie pomysły rozważane. - Co nie znaczy, że np. jakaś manifestacja czy demonstracja będzie - zastrzegł.

Aktualizacja: 10.04.2019 09:00 Publikacja: 10.04.2019 08:09

Wiceprezes ZNP: Nie rekomendujemy strajku okupacyjnego

Foto: tv.rp.pl

qm

Baszczyński zapewnił, że związkowcy są gotowi wziąć udział w okrągłym stole dotyczącym edukacji, zaproponowanym przez premiera Mateusza Morawieckiego. - Co prawda informacja jest z mediów - zaznaczył. Dodał, że decyzje co do przerwania strajku nauczycieli "należą do ciał statutowych". - Dzisiaj nie umiem powiedzieć wprost. Chcę przypomnieć, ze my chcemy rozmawiać z premierem dokładnie od 27 grudnia 2017 roku - zauważył.

Wiceprezes ZNP ocenił, że rząd nie docenił determinacji nauczycieli. - Jestem co do tego przekonany, że już jest sukces, że mówi się o naszym zawodzie, naszej godności, mówi się o polskiej szkole. To naprawdę wartość dodana. Nie powiedziałem, ze mamy poczucie spełnienia. Powiedziałem, że to już jest sukces, bo ten strajk objął tak ogromną ilość placówek, pracowników, myślę, jestem nawet przekonany, że pani Zalewska i rząd nie docenili determinacji środowiska – mówił z TVN24.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?