Broniarz: Nie mamy zamiaru kapitulować

- Przy obecnej postawie rządu i przy tym, co dzieje się w Sejmie, (...) przy próbie całkowitego demontażu systemu edukacyjnego dotyczącego klasyfikowania, promowania, oceniania, ale jednocześnie w kontekście tego, co dzieje się przez 3 tygodnie, że dzieci nie chodzą do szkoły, (...) niestety coraz więcej nauczycieli bardzo boleśnie odczuwa ten strajk w portfelach własnych - powiedział Sławomir Broniarz, prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego.

Aktualizacja: 25.04.2019 19:35 Publikacja: 25.04.2019 19:20

Broniarz: Nie mamy zamiaru kapitulować

Foto: Fotorzepa/ Andrzej Bogacz

qm

Broniarz stwierdził w RMF FM, że zawieszenie strajku nauczycieli "to była jedyna, racjonalna decyzja". Jako największy sukces protestu wskazał , że "nie ma dziś w kraju nikogo, kto powiedziałby, że nauczyciele nie zasługują na wyższe wynagrodzenia".

Zdaniem Broniarza strajk zakończył się sukcesem. - Po pierwsze, potężna grupa zawodowa, do tej pory była silnie zatomizowana, jeden nauczyciel to było 10 zdań i 15 opinii. Dzisiaj mówimy wspólnym głosem. Ja wiem, że są rozczarowani, wiem, że są zawiedzeni, ale zwracam uwagę na to, że myśmy w ciągu dwóch dni potrafili zmobilizować ponad pół miliona nauczycieli - zauważył. Tymczasem strajk "pokazał, że wbrew przekazowi rządowemu nie gramy uczniami, nie czynimy ich zakładnikami nas nauczycieli" - tłumaczył szef ZNP.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?