Jak jest na e-lekcjach? Nauczyciele mają problem

Nauczycielka rzucająca kotem, tłumacząca anatomię na swoim psie, czy wykładowca znikający ze spotkania w wyniku zastosowania się do rad udzielonych przez studentów – to tylko niektóre sceny ze zdalnego nauczania, jakie można było obejrzeć w internecie. Do przestrzeni wirtualnej trafiły materiały z wizerunkami nauczycieli, pokazujące ich w lepszym lub gorszym świetle.

Aktualizacja: 21.02.2021 09:04 Publikacja: 21.02.2021 07:56

Jak jest na e-lekcjach? Nauczyciele mają problem

Foto: Adobe Stock

Okres zdalnej nauki to wyzwanie dla wielu osób, będących częścią systemu oświaty w Polsce. Problemy uczniów dotyczą między innymi takich kwestii, jak dostęp do odpowiedniego sprzętu, czy zagwarantowanie sobie właściwych warunków do nauki. Uczniowie z nowymi technologiami obcują jednak na co dzień o wiele bliżej niż nauczyciele.

Szkoły, czy samorządy rzadko oferowały swoim pracownikom szkolenia w zakresie zdalnego nauczania, nie było czasu na myślenie o tym czy prowadzący zajęcia mają ku temu odpowiednie warunki (dostęp do internetu, sprzęt). Nauczyciele, tak jak uczniowie, musieli zmienić tryb pracy z dnia na dzień, z tą jednak różnicą, że kwestie technologiczne okazały się dla części z nich barierą trudną do pokonania. Stali się więc obiektem żartów i krytyki.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?