Reklama

Edukacja włączająca czy wykluczająca

Rodzice dzieci ze szczególnymi trudnościami i niepełnosprawnych obawiają się, że planowana przez resort reforma edukacji specjalnej nie będzie dla nich dobra.

Aktualizacja: 25.04.2021 21:18 Publikacja: 25.04.2021 18:26

Przemysław Czarnek

Przemysław Czarnek

Foto: fot. Ministerstwo Edukacji i Nauki, Departament Informacji i Promocji

Niemal 5,5 tys. rodziców i nauczycieli podpisało się pod petycją do ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka. Wyrażają w niej swoją obawę związaną z przygotowywanym przez resort programem edukacji włączającej dla dzieci z niepełnosprawnościami. Apelują też o rozmowy w sprawie projektowanych zmian. Obawiają się, że jeśli tacy uczniowie trafią do masowych szkół, to nikt nie będzie miał czasu na to, by pochylić się nad ich szczególnymi potrzebami.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Czy chłopcy mają w szkole trudniej?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Edukacja
Powrót prac domowych w szkołach jest praktycznie pewny. Decyzja już w październiku
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Partnera
Podróż w stronę rozwoju. WSKZ inspiruje do nauki
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama