Edukacja włączająca czy wykluczająca

Rodzice dzieci ze szczególnymi trudnościami i niepełnosprawnych obawiają się, że planowana przez resort reforma edukacji specjalnej nie będzie dla nich dobra.

Aktualizacja: 25.04.2021 21:18 Publikacja: 25.04.2021 18:26

Przemysław Czarnek

Przemysław Czarnek

Foto: fot. Ministerstwo Edukacji i Nauki, Departament Informacji i Promocji

Niemal 5,5 tys. rodziców i nauczycieli podpisało się pod petycją do ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka. Wyrażają w niej swoją obawę związaną z przygotowywanym przez resort programem edukacji włączającej dla dzieci z niepełnosprawnościami. Apelują też o rozmowy w sprawie projektowanych zmian. Obawiają się, że jeśli tacy uczniowie trafią do masowych szkół, to nikt nie będzie miał czasu na to, by pochylić się nad ich szczególnymi potrzebami.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?