Rz: Dobry specjalista od PR powinien...
Jacek Jakubczyk: Mieć dużo polotu i predyspozycje do takiej pracy. Musi lubić ludzi, być przebojowym, dynamicznym, łatwo nawiązywać nowe kontakty. Bardziej niż jeszcze kilkanaście lat temu przydaje się też odpowiednie wykształcenie.
Jakie?
Osobiście najlepsze doświadczenia mam ze specjalistami, którzy łączą wykształcenie humanistyczne i ekonomiczne. Wiedzę ogólną i lekkie pióro, niezbędne w tej pracy, dobrzy specjaliści wynoszą ze studiów, np. dziennikarskich, polonistycznych, językowych czy historii sztuki. Wiedzę o mechanizmach rynkowych i umiejętność planowania budżetu zdobywają na studiach ekonomicznych. Są też bardzo pomysłowi i dokładni, potrafią przewidzieć i dopieścić, wycyzelować najdrobniejszy szczegół. To taka jubilerska praca...
A gdy potencjalny specjalista public relations ma „jedynie” dyplom magistra bankowości lub magistra polonistyki i chce przygotować się do pracy w agencji dzięki studiom podyplomowym lub kursom...