– Technologie IT mogą zreformować system nauczania w szkolnictwie wyższym – powiedział Paweł Czajkowski, prezes Hewlett-Packard. – Sfinansowana przez Hewlett-Packard innowacyjna pracownia informatyczna na Uniwersytecie Gdańskim to przykład rewolucyjnego rozwiązania w polskiej edukacji.

Uniwersytet Gdański wygrał sprzęt do pracowni informatycznej o wartości 80 tys. dolarów, zgłaszając swój projekt do ogólnoświatowego programu HP „Technology for Teaching” promującego nowatorskie projekty studenckie w dziedzinie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki. Uczelnia została nagrodzona w ramach grantu HP w 2008 roku jako jedna z 15 szkół wyższych w regionie EMEA (Europa, Afryka i Azja Środkowa) obok Francji, Włoch, Nigerii, RPA, Ugandy i Wielkiej Brytanii.

Polski uniwersytet otrzymał 21 tabletów HP, punkt dostępowy z oprogramowaniem do prowadzenia zajęć i drukarkę. Wykorzystywanie podczas uczelnianych wykładów komputerów HP wraz z oprogramowaniem Classroom Presenter pozwala profesorom zachęcić studentów do bardziej aktywnego uczestnictwa w zajęciach, a także pomaga

w szybszym przyswajaniu wiedzy. Wcześniej, korzystając z tradycyjnych metod nauczania, wykładowcy prowadzący np. zajęcia z rachunkowości teoretycznej i programowania równoległego musieli podchodzić do każdego studenta z osobna, aby sprawdzić, jak wykonuje zadania. Z Classroom Presenter uczniowie mogą przesyłać swoje rozwiązania bezpośrednio na komputer prowadzącego ćwiczenia.

– Nowe laboratorium na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego ma wspierać rozwój technologii bezprzewodowych w nauczaniu – mówi Paweł Czajkowski. – Grant stworzono z myślą o umożliwieniu studentom szybkiego rozwoju i usprawnieniu pracy wydziału dzięki nowatorskiemu wykorzystywaniu technologii bezprzewodowych w salach wykładowych – podkreślił Czajkowski.