Wyniki tegorocznego ogólnopolskiego testu po podstawówce są gorsze od zeszłorocznych. Na 40 możliwych punktów zdający uzyskali średnio 22,64 (w 2008 r. – 25,8 punktów).
Sprawdzian „O zwierzętach” ponad 400 tys. uczniów pisało w kwietniu. Dziś dowiedzą się w swych szkołach, jak im poszło.
Adam Brożek, kierownik wydziału sprawdzianów z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (CKE), podkreśla, że gorsze wyniki z testu nie znaczą, iż nauczyciele gorzej uczą, bo wyników sprawdzianów z różnych lat nie można porównywać. Tym bardziej że w tym roku CKE dała uczniom do rozwiązania trudniejsze zadania.
– Ubiegłoroczny test był za łatwy. Ten sprawiedliwiej ocenia uczniów. Trudniej było uzyskać maksymalny wynik. Np. w zadaniach z matematyki trzeba było wykazać się pomysłowością, a nie tylko zrobić rutynowe rachunki – mówi prof. Krzysztof Konarzewski, szef CKE.
– Problem na egzaminie stanowiły zadania z matematyki, które były trudniejsze niż w ubiegłym roku – przyznaje Danuta Zakrzewska, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi. – Nawet dobrym uczniom zabrakło czasu na rozwiązanie wszystkich.