Reklama
Rozwiń
Reklama

Zasady Ranking Uczelni Akademickich

Zgodnie z postanowieniami Kapituły Rankingu uczelnie oceniane są wg prestiżu, potencjału naukowego, efektywności naukowej, innowacyjności, warunków studiowania oraz umiędzynarodowienia studiów. Tych sześć zasadniczych cech uczelni zostało zmierzonych za pomocą 32 kryteriów.

Publikacja: 19.05.2011 01:01

Do sporządzenia rankingu wykorzystano dane ze źródeł egzogenicznych wobec ocenianych uczelni. Źródłem danych były własne badania ankietowe przeprowadzone przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy”, badanie pracodawców przygotowane przez ośrodek badawczy PENTOR, dane o publikacjach polskich naukowców zawarte w bazie SCOPUS, opracowanie Szkoły wyższe i ich finanse w 2009 r. (GUS 2010), aktualne dane MNiSW, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Urzędu Patentowego RP oraz Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE.

Prestiż 25 proc.


Jedną z cech dobrej szkoły wyższej jest prestiż. Oznacza on poważanie, jakim cieszą się absolwenci uczelni oraz autorytet jej pracowników w środowisku naukowym w kraju i zagranicą, a także wśród kandydatów na studia (olimpijczyków). Mierzony jest on w naszym rankingu poprzez:

Innowacyjność 5 proc.

Potencjał naukowy 15 proc.

Jako kolejną grupę kryteriów przyjęto potencjał naukowy uczelni. Jako mierniki tej cechy przyjęto:

Efektywność naukowa 30 proc.

Reklama
Reklama

Potencjał naukowy uczelni powinien znaleźć odzwierciedlenie w efektach prac naukowych. Efekty tych prac mierzymy w grupie kryteriów „efektywność naukowa” poprzez:

Warunki studiowania 10 proc.

W rankingu wzięto pod uwagę warunki studiowania. Na warunki te składają się:

Umiędzynarodowienie 15 proc.

Przy ocenie brano pod uwagę kryteria:

 

Edukacja
Pisownia na nowo. Co zmieni się w polskiej ortografii od przyszłego roku?
Edukacja
Działaj i decyduj, czyli jak nauczyć młodych ludzi sprawczości
Edukacja
Komisja Etyki Reklamy: Zniżki w sklepach za oceny na świadectwie to nieetyczne praktyki
Edukacja
Historia tak, pierniki nie – sprawdziliśmy, które wycieczki wyeliminowały tzw. godziny basiowe
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Czy chłopcy mają w szkole trudniej?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama