Prezentacja zostanie zorganizowana w 16 maja w Dużej Auli Gmachu Głównego Politechniki Warszawskiej (Warszawa, Plac Politechniki 1).  Będzie można zobaczyć dwumiejscowy motoszybowiec z napędem elektrycznym AOS-71 -  pierwszy  tego typu statek powietrzny zbudowany  w Polsce.  Budowa, prowadzona we współpracy z Politechniką Rzeszowską,  została sfinansowana  z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu "Inicjatywa Technologiczna". Głównym konstruktorem motoszybowca jest Wojciech Frączek z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej.  W grudniu ubiegłego roku odbył się oblot motoszybowca - wykonał go pilot doświadczalny Bogusław Mrozek. W najbliższym czasie będą kontynuowane badania w locie motoszybowca AOS-71.

Motoszybowiec AOS-71, zbudowany z hybrydowych kompozytów węglowych, wyposażony w nowatorski elektryczny zespół napędowy chowany w locie, jest najnowszym osiągnięciem Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa w dziedzinie techniki lotniczej i będzie główną, ale nie jedyną  atrakcją pokazu.

Zostaną też zaprezentowane dwa szybowce: jednomiejscowy szybowiec klasy światowej PW-5 Smyk oraz dwumiejscowy PW-6U – oryginalne konstrukcje naukowców z Politechniki Warszawskiej. Obie konstrukcje zostały z powodzeniem wprowadzone do produkcji seryjnej. Do dziś wyprodukowano ponad 300 szybowców PW-5 oraz blisko 50 szybowców PW-6U. Większość z nich wyeksportowano: głównie do USA, Kanady, Australii, Nowej Zelandii, Japonii, Egiptu oraz do wielu państw europejskich. Obecnie produkcję szybowców kontynuują Zakłady Szybowcowe „Jeżów" spod Jeleniej Góry.

Podczas wystawy zaprezentowane będą również dwa egzemplarze samolotu bezzałogowego Samonit, opracowane w zespole kierowanym przez prof. Zdobysława Goraja. To lekkie samoloty obserwacyjne o dużej  długotrwałości lotu, wyposażone w stabilizowane kamery optyczne i termowizyjne.

Studenci z koła naukowego SAE  zaprezentują  trzy samodzielnie przez siebie zaprojektowane i zbudowane samoloty bezzałogowe, które mają unieść ładunek o możliwie jak największej masie przy jak najmniejszej masie własnej modelu. Te konstrukcje zapewniły im bezapelacyjne zwycięstwo na tegorocznych zawodach Aero Design w USA.  Zajęli trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej w każdej z klas samolotów: Regular, Advanced i Micro, deklasując innych rywali.  Zdobyli również wiele nagród pobocznych, łącznie 9 miejsc na podium. W ponad dwudziestoletniej  historii zawodów  zdarzyło się to po raz pierwszy.