Reklama

Oburzeni humaniści

Część środowiska akademickiego uważa, że resort nauki narusza jego autonomię.

Aktualizacja: 12.02.2015 20:13 Publikacja: 12.02.2015 20:06

Pod postulatami Komitetu podpisały się m.in. dwa instytuty Uniwersytetu Warszawskiego

Pod postulatami Komitetu podpisały się m.in. dwa instytuty Uniwersytetu Warszawskiego

Foto: 123RF

Chodzi o list Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, który kilka dni temu trafił do kilkudziesięciu wydziałów i instytutów uniwersytetów, które poparły postulaty Komitetu Kryzysowego Humanistyki Polskiej.

Marcin Czaja, dyrektor departamentu szkolnictwa wyższego i kontroli, pyta o formę, w jakiej te jednostki organizacyjne uczelni podjęły decyzję o przystąpieniu do inicjatywy.

„W szczególności proszę o informację, czy podejmowane były w tej sprawie uchwały, lub informację o tym, w jakiej formie zdecydowano o udzieleniu poparcia dla postulatów Kongresu Komitetu Kryzysowego Humanistyki Polskiej" – napisał dyrektor Czaja.

Wbrew demokracji?

W środowisku akademickim zawrzało.

– To naruszenie autonomii uczelni. Ministerialni urzędnicy nie mają prawa ingerować w procedury, jakimi się kierują ich wydziały czy instytuty – nie pozostawia wątpliwości prof. Bogusław Śliwerski, szef Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Czy chłopcy mają w szkole trudniej?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Edukacja
Powrót prac domowych w szkołach jest praktycznie pewny. Decyzja już w październiku
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Podróż w stronę rozwoju. WSKZ inspiruje do nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama