Instytut Pamięci Narodowej otwiera w Łodzi centrum edukacyjne, które będzie wzorowane na grach typu real life escape room. Scenariusz gry tworzy Karol Madaj, autor 12 planszowych gier edukacyjnych IPN, w tym bestsellerowej „Kolejki".
– W tym przypadku pierwowzorem były gry komputerowe. Do Polski pomysł na takie gry prowadzone w rzeczywistości przyszedł z Doliny Krzemowej w USA i z Azji – mówi „Rzeczpospolitej" Madaj.
Logiczne myślenie, praca w grupie
Chodzi o rodzaj gry przygodowej. Kilkuosobowe zespoły będą musiały w określonym czasie wydostać się z pomieszczenia, w którym są zamknięte. Aby tego dokonać, uczestnicy muszą znaleźć wskazówki i rozwiązać serię zagadek i łamigłówek.
– Taka gra może uczyć spostrzegawczości, kreatywności, logicznego myślenia i współpracy w grupie – dodaje koordynator projektu.
– Wymuszając pewną aktywność, można opowiedzieć historię. Projekt takiej nowoczesnej placówki skierowany jest głównie do młodych ludzi (przede wszystkim gimnazjalistów i licealistów – red.), którzy nie pamiętają komunizmu – dodaje dr Paweł Ukielski, wiceprezes IPN, który w przeszłości współtworzył niezwykle popularne Muzeum Powstania Warszawskiego.