Czarnek o „zaczynaniu od islamu” w podręcznikach

- Co do zasady podręczniki zostały ocenione bardzo dobrze, jako spójne z podstawą programową, ale sposób przekazywania niektórych informacji, nazywania rzeczy po imieniu rzeczywiście w niektórych miejscach szwankował - powiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek, pytany o zmiany w podręcznikach szkolnych.

Aktualizacja: 28.03.2021 17:08 Publikacja: 27.03.2021 14:26

Czarnek o „zaczynaniu od islamu” w podręcznikach

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

qm

Od lutego przy resorcie, kierowanym przez Przemysława Czarnka, funkcjonuje zespół ekspertów, którego celem jest sporządzenie raportu na temat funkcjonowania systemu dopuszczania podręczników klas 1-2 szkół ponadpodstawowych. Zespół zajmował się „podniesieniem standardów zatwierdzania i dopuszczania do użytku szkolnego podręczników do języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie”.

W rozmowie z TV Trwam minister stwierdził, że zespół „co do zasady” ocenił podręczniki jako zgodne z podstawami programowymi. - W ostatnich tygodniach dokonaliśmy przeglądu podręczników do historii, wiedzy o społeczeństwie i języka polskiego w klasach I i II szkół ponadpodstawowych. Eksperci pochylili się nad wszystkimi postulatami i uwagami, które spłynęły do ministerstwa od środowiska rodziców, ale również od środowiska nauczycielskiego – mówił.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?