Czarnek o „zaczynaniu od islamu” w podręcznikach

- Co do zasady podręczniki zostały ocenione bardzo dobrze, jako spójne z podstawą programową, ale sposób przekazywania niektórych informacji, nazywania rzeczy po imieniu rzeczywiście w niektórych miejscach szwankował - powiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek, pytany o zmiany w podręcznikach szkolnych.

Aktualizacja: 28.03.2021 17:08 Publikacja: 27.03.2021 14:26

Czarnek o „zaczynaniu od islamu” w podręcznikach

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

qm

Od lutego przy resorcie, kierowanym przez Przemysława Czarnka, funkcjonuje zespół ekspertów, którego celem jest sporządzenie raportu na temat funkcjonowania systemu dopuszczania podręczników klas 1-2 szkół ponadpodstawowych. Zespół zajmował się „podniesieniem standardów zatwierdzania i dopuszczania do użytku szkolnego podręczników do języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie”.

W rozmowie z TV Trwam minister stwierdził, że zespół „co do zasady” ocenił podręczniki jako zgodne z podstawami programowymi. - W ostatnich tygodniach dokonaliśmy przeglądu podręczników do historii, wiedzy o społeczeństwie i języka polskiego w klasach I i II szkół ponadpodstawowych. Eksperci pochylili się nad wszystkimi postulatami i uwagami, które spłynęły do ministerstwa od środowiska rodziców, ale również od środowiska nauczycielskiego – mówił.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Materiał Promocyjny
Renters, czyli dopalacz deweloperski. Korzyści dla firm ze współpracy z liderem najmu
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?